Bukefalos 28 år!

Säga upp sig själv när man är sjukskriven?

cewe

Trådstartare
Gäller inte mig utan en av servicekillarna på jobbet. Mest lite nyfiken på hur det fungerar.

Mannen i fråga började här i mitten på september och för en vecka sen gjorde han illa sig ( men inget allvarligt) när han var på jobb och varit sjukskriven sen dess.
Idag ringde han och sa upp sig, för jobbet var för farligt (eller något sånt, hörde bara halva konversationen)
Han har alltså jobbat exakt en månad, varav en vecka sjukskriven. Innan han började var han långtidsarbetslös.

Varför gör man så, man får ju karens på arbetslöshetsersättningen när man säger upp sig själv?
Eller kan man vara sjukskriven under karensentiden?
Eller är en månad arbete för kort tid för att få ny karens och det hela gick bara ut på att få ut nya dagar hos arbetsförmedlingen?

Vi fattar liksom ingenting här på kontoret och ser ut som stora frågetecken?
 
Personen anser väl att han inte är kapabel att jobba hos er då han skadat sig på jobbet. Han vill helt enkelt inte jobba kvar då han är rädd om sig själv och hans hälsa är värd mer än att jobba hos er.

Jättebra att han säger upp sig själv ifall han inte anser sig kapabel.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 406
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 336
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
277
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 824

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp