Säger bara en sak

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försäkringskassan








och... jag är hungrig, men det struntar försäkringskassan högaktningsfullt i. Jag har haft 3100 i bostadstillägg i jag vet inte hur många år... Nu ska jag få 596 för månaderna januari - november 2023, för att de påstår att de räknat fel och jag har fått för mycket i bidrag, vilket gör att pengarna inte ens hade räckt till hyra, el och hemtjänst - vilket borde innebära att jag levt under existensminimum. Och det har jag nu gjort sedan december, för de räknat fel och att jag ska betala 10536 kronor tillbaka förutom de 6600 de drog från det retroaktiva jag skulle få när jag klle få höjt bostadstilÄgg till 3600. Och ja, jag har överklagat, överklagat och överklagat sen midsommar på annat... Så det är väl därför de försöker hitta fel. Då jag överbevisat dem i alla fall, hittills...

När ska de inse att felet är hos dem själva och att det är dags för personalutbildning, förutom charmkurs.

Om jag har förstått det rätt, kommer jag få 3600 i bostadstillägg framöver, men jag vet inte... kommande utbetalning, står det beloppet i alla fall...
 
Senast ändrad:

Nu ringde FK, som jag bett dem, eftersom "jag har jobb att sköta" och inte kan ringa mellan 10-12, då vi inte får det för arbetsförmedlingen och Arcus... Och när jag lugnt och sakligt förklarat att drygt 5000 redan är återbetalt, tack vare det retroaktiva så blev handläggaren tyst en stund och sa sen. "Ja, men det har du rätt i... det här måste jag kolla upp. För du ska inte återbetala dubbelt januari till november" (jag ska inte betala tillbaka det alls, då det innebär att jag levt långt under existensminimum den perioden, men jag orkar inte bråka om det). Och resterande återbetalning på 5000 från 2020-2021 är ju för, förtroendeuppdraget i fritidsnämnden, vilket en handläggare på FK muntligt sa att det var så liten intäkt att det inte var något jag behövde tänka på, sa jag att det är klart att jag ska betala tillbaka det. Så det ska handläggaren se över och i så fall ordna en avbetalningsplan på 500 kronor i månaden, då återkrav ska vara återbetalda inom 12 månader.
Handläggaren antecknade allt jag sagt, så vi får se om de gör en rundkörning till på januari-novemberperioden... Annars som sagt, kommer jag sätta min "pitbullkurator" på dem.
Den här handläggaren var faktiskt trevlig. Vilket tidigare handläggare som kontaktat mig, inte har varit. Så jag var beredd att hugga om en kobra, även om jag försöker hålla mig lugn och saklig. Men som sagt. det gick väldigt bra.

OCH DET HÄR ÄR HUR JAG ALLTID UPPFÖR MIG, I KONTAKT MED TJÄNSTEMÄN SOM BEMÖTER MIG MED RESPEKT - OM INTE LÄGGER JAG PÅ LUREN OCH BER MIN KURATOR TA TAG I PROBLEMET.

Bäst att förtydliga efterom att många här på bukefalos, tror att en DAGBOK, som detta är, speglar hur man agerar IRL.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp