Säkerhetsväst, hjälp!

Josefine 86

Trådstartare
Hej!

Jag är på jakt efter säkerhetsväst till min dotter, snart 5 år.
Jag hittade denna på XXL som var nedsatt till 600kr, från 1200. Är den bra? Dvs kommer den skydda hennes rygg bra?

https://www.xxl.se/jacson-sakerhets...GN5n44Au14R9vZC-1-caAo6uEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Sedan snubblade jag över denna på Hööks, för drygt 1600 kr. Den verkar vara mer jämn i sitt utförande. Dvs inte spår av paneler som den från XXL. Samt lite nättare.

https://www.hooks.se/ryttare/ryttar...sn5GJhHpbsT-ETKVfSkaAltfEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Någon som vet skillnaden? Eller är de skräp båda två? Haha!

Tack på förhand!
 
Senast ändrad:
Min dotter har haft Jacson sen hon var liten, tills jag fyndade en racesafe här om året. Föredrar helt klart paneler än hela plattor för komfort och smidighet. Västen ska inte störa. Men det allra viktigaste är att in köpa en för stor väst att växa i, det har jag sett orsaka nackskador vid en i övrigt odramatisk avramling. Då hade hon varit oskadd utan väst.
 
Min dotter har haft Jacson sen hon var liten, tills jag fyndade en racesafe här om året. Föredrar helt klart paneler än hela plattor för komfort och smidighet. Västen ska inte störa. Men det allra viktigaste är att in köpa en för stor väst att växa i, det har jag sett orsaka nackskador vid en i övrigt odramatisk avramling. Då hade hon varit oskadd utan väst.
Tack för svar! :)
Det förklarar ju verkligen att den är skön att bära! Toppen! Men frågan är ju också om den är säker när väl olyckan är framme... hmmm. Har din dotter ramlat av mycket? Och då blandat i ridhus/skog och terräng?
Och tusen tack för tipset om att inte ha en för stor! Man köper ju väldigt lätt för stora saker i deras ålder, för att växa i liksom...
 
Tack för svar! :)
Det förklarar ju verkligen att den är skön att bära! Toppen! Men frågan är ju också om den är säker när väl olyckan är framme... hmmm. Har din dotter ramlat av mycket? Och då blandat i ridhus/skog och terräng?
Och tusen tack för tipset om att inte ha en för stor! Man köper ju väldigt lätt för stora saker i deras ålder, för att växa i liksom...
Ja hon har ramlat av lite hur som helst, aldrig gjort sig illa. En gång två gånger på 5 minuter när hon skulle galoppera barbacka ute :D

Ja jag vet att man gärna köper stort, det var därför jag varnade. Västen ska sitta fast och inte röra sig på kroppen, inte glappa liksom.
 
Ja hon har ramlat av lite hur som helst, aldrig gjort sig illa. En gång två gånger på 5 minuter när hon skulle galoppera barbacka ute :D

Ja jag vet att man gärna köper stort, det var därför jag varnade. Västen ska sitta fast och inte röra sig på kroppen, inte glappa liksom.
Vad skönt att hon inte gjort sig illa!! 😁🙈🙏
Tack igen för alla tips! Jag behåller den vi köpt. Jacson alltså! 🥰
 
Tack för svar! :)
Det förklarar ju verkligen att den är skön att bära! Toppen! Men frågan är ju också om den är säker när väl olyckan är framme... hmmm. Har din dotter ramlat av mycket? Och då blandat i ridhus/skog och terräng?
Och tusen tack för tipset om att inte ha en för stor! Man köper ju väldigt lätt för stora saker i deras ålder, för att växa i liksom...
Båda västarna är godkända med CE 13158, nivå/level 3, så båda är lika säkra ur den synpunkten :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp