Säkerhetsväst

Forest Autumn

Trådstartare
För några dagar sedan ramlade jag av min häst och bröt armen. Trots att jag skadade mig ordentligt så inser jag ändå att det kunde ha gått så mycket värre. Så nu har jag bestämt mig för att nu ska det bli av att jag köper en ny säkerhetsväst. Men hur ska man hitta rätt?

Jag använder västen när jag rider ut i skogen ensam eller i grupp. Min häst (en ponny) är van vid att gå själv och för det mesta så går allt bra. Det kan hända någon enstaka gång att hon blir rädd för något och tar ett skutt åt sidan. Jag brukar för det mesta lyckas sitta kvar men i torsdags gjorde jag inte det. Det var länge sedan jag passerade den åldern när man börjar bli rädd att slå sig och jag vill minska riskerna för skador, känner mig definitivt för gammal för olyckor.

Så jag har kollat lite på de västar med störst säkerhet, förstår det som att det är de som är märkta med CE3 och BETA 3. Sedan finns det västar med samma märkning som är ganska mkt dyrare. Vad är det för skillnad?

Är det någon som har testat västar som blåses upp när man ramlat av?
 
Jag har inte provat en sådan som blåser upp sig men har en Airowear outlyne som jag är nöjd med. Har peppar peppar inte åkt av med den men den är stabil men formar sig efter kroppen när man har den på sig. Den enda västen jag provat som sitter bra på mig och jag har den i stort sett alltid när jag rider.
 
Heller ingen erfarenhet av de där. Har själv en Racesafe som jag älskar :love: Har både väldig lång överkropp, och mycket former, vilket gör att de flesta västar sitter "sådär" på mig, milt uttryckt :grin: Men Racesafe sitter som gjutet! Dock väldigt stora i storlekarna, har Barn XL - Longback och är väl inte precis ett barn i kroppen...
 
För några dagar sedan ramlade jag av min häst och bröt armen. Trots att jag skadade mig ordentligt så inser jag ändå att det kunde ha gått så mycket värre. Så nu har jag bestämt mig för att nu ska det bli av att jag köper en ny säkerhetsväst. Men hur ska man hitta rätt?

Jag använder västen när jag rider ut i skogen ensam eller i grupp. Min häst (en ponny) är van vid att gå själv och för det mesta så går allt bra. Det kan hända någon enstaka gång att hon blir rädd för något och tar ett skutt åt sidan. Jag brukar för det mesta lyckas sitta kvar men i torsdags gjorde jag inte det. Det var länge sedan jag passerade den åldern när man börjar bli rädd att slå sig och jag vill minska riskerna för skador, känner mig definitivt för gammal för olyckor.

Så jag har kollat lite på de västar med störst säkerhet, förstår det som att det är de som är märkta med CE3 och BETA 3. Sedan finns det västar med samma märkning som är ganska mkt dyrare. Vad är det för skillnad?

Är det någon som har testat västar som blåses upp när man ramlat av?

Jag har en Racesafe som jag är nöjd med, glömmer att jag har den på.

Ang de uppblåsbara, de ska väl användas tillsammans med vanlig väst?
 
Lånar tråden och frågar om det finns några andra västar som är liknande Airowear Outlyne. Tyckte den var jätteskön att ha på sig (jämfört med annan modell på hööks som inte kändes alls trevlig) men lite lång (ok enligt expediten, men jag tror att en med kort rygg skulle passa bättre) Verkar vara svårt att hitta ställen som har den slim-modellen med kort rygg och jag vet inte riktigt om jag vågar beställa från okänd affär i England (borde finnas något liknande prisjakt där så man kan läsa om olika omdömen om butiker)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 490
Senast: AlmostEasy
·
Äldre Jag är en kvinna på 40 år som heter Hanna. Jag är 164 cm lång och väger 75 kg. Jag har brungröna ögon och askblont hår. Jag har glasögon...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 745
Senast: Skorpion76
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 107
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 604
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp