Säkerhetsvästar - Storlekar?

tess91a

Trådstartare
Hej

Funderar på att köpa en Hööks Steeds säkerhetsvästs eller en Racesafe om jag hittar någon begagnad billigt, men hur pass mycket är utspänningsbara? Tex Hööks västen, i largen ska man ligga mellan 93-96 cm runt om bysten. Tycker alla Large västar ligger runt där i måtten, men jag som mäter ca 112 cm över bysten, Kommer en large passa? Eller är de bara att ge upp letandet efter en väst som kommer passa mig tills jag gått ner i vikt så bysten blir mindre? :(
Har dock för mig att racesafe finns i större storlekar än steedsvästen, tar jag en Racesafe istället, ska jag ha en large eller XL i såfall? (L=100-110, XL=109-118. Byst måttet)

Sen en till fråga, hur långa är de i ryggen? Finns inga mått på rygglängden, hur långa brukar de vara? :)
 
Sv: Säkerhetsvästar - Storlekar?

Jag funderar också över att skaffa en racesafe väst. Som jag har fattat det är "över axeln" måttet till för att bestämma rygglängden.

Mitt problem är snarast tvärtom från ditt, jag ligger på typ XL barn i allt utom just axelmåttet.
 
Sv: Säkerhetsvästar - Storlekar?

Nu har jag köpt en "ny" begagnads väst. Det blev airowear outlyne.

Jag var på hööks och provade allihop, steeds västen var bara allmänt konstig tyckte jag. Racesafen var väl skön men satt inte optimalt över axlarna och jag blev besviken då jag trott att den skulle vara mer följsam.

Outlyne är otroligt skön och följsam och kardborrarna i sidan är uppdelade i två/sida så att man kan spänna in mer runt midjan än runt bysten. Den största är 100-108 runt bysten. Värt att prova, vet inte hur du tagit dina mått? Det fanns dock inte alls lika många begagnade som racesafe västen, i alla fall inte som jag hittade.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 152
Senast: JennyLz
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Kristall10
·
R
Utrustning Jag har jättesvårt att hitta en säkerhetsväst. Har varit runt och testat lite olika modeller men det är alltid samma sak: för att dom...
Svar
4
· Visningar
658
Senast: Brassneck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp