Säljaren blir sur för ett nej?

besitos

Trådstartare
Vi har tittat på stor häst till dotra och mig. Hade satt 50.000 som gräns. Hittade en annons om en engelsk import som inte hade någon härstamning men man trodde den var 10år, enligt en veterinär som hade hittat på honom. Begärt pris var 35.000.

Vi bestämde oss för att titta, han stod inte långt bort och ibland hittar man ju guldkorn. Dä jag intervjuar säljaren närmare visar det sig att hästen kom till sverige av okänd anledning till en märklig familj (säljarens ord) och de skulle egentligen köpa en annan häst. Varför en här hästen skulle säljas vksste intesäljaren, men de fick ett paketpris för bägge två. Hästen var då inte inriden men hängd på.

Då hästen kom till det nya hemmet börjsde de testa honom och det visade sig att han visst var inriden och kan en hel del. Men är helt ur form och musklad. Dock vansinnigt trevlig både att hantera och rida. Då jag frågar varför han ska säljas är det för att de smulle ju inte ha honom från första början, de har då haft honom i en månad och han har varit i sverige i (lite oklart) två-tre månader.

Vi åker hem och pratar lite med våra hästku niga kamrater och stallägaren, och bestämmer oss för att tacka nej. Prstar med säljaren som undrar varför? Jag svarar att det känns lite otryggt med en häst som man inte vet något om. Varför är en så fin häst som uppenbarligen är hyfsat välriden såld utan papper och inte riden på länge? Det kan ju vara så att han har en skada som visar sig först då han kommit upp i kondis. Då är det ju tråkigt att stå där med en häst man lagt ner tid, kärlek och pengar på men som man inte kan rida. Får till svar att om han är försäkrad får man ju ut pengarna på försäkringen. Nja tycker jag, det är ju inte garanterat att man får. Det känns helt enkelt lite skumt. Inte att HON medvetet skulle sälja en "dålig häst" utan snarare att de i england kanske försökt dölja något. 35.000 är helt enkelt en för stor investring för oss, som en förstahäst, även om vi har duktiga tränare omkring oss. Men om hon kanske visste någon annan häst som är i full kondition betalar vi gärna mer än 35.000. Hon förklarar att deras hästar (stort stall med in- och tillridning) kostar mycket mer .n så och hon kan i vilket fall inte visa oss nån hädt eftersom ALLA hästar faktiskt kan bli skadade.

Jag blir helt paff. Det var inte så att vi försökte pruta eller vara dumma, utan sa exakt som det var - hästen är fin och trevlig men vi vågar oss inte på det. Självklart fattar vi att en häst kan bli skadad! Nu har vi hittat en fantastiskt fin häst som vi köpt av en ridinstruktör/ridlärare (utbildad alltså *S*) som vi har en bra relation till. Vill nog egentligen mest få bekräftst attdet inte var vi som var korkade eller dumma som valde bort den svarta hästen? Eller tycker ni vi resonerade tokigt? Vad skulle ni själva betala för den hästen? Ca 155, aldrig besiktigad i sverige, varit i sverige 3 månader hos 2 olika ägare och inga som helst papper.
 
Hästen kan lika gärna vara ett kap som ett svart slukhål för pengar på diverse problem försäkring eller ej så som första häst och med begränsat m pengar låter det som ett mkt vettigt beslut. Ta inte över säljarens frustration låt saken bero och njut av ert mer säkra köp. Hoppas det blir ett bra köp.
 
Tack!! Jag blev så förvånad då säljaren minsann inte tänkte visa nån annan häst om jag inte förstod att en häst kan bli skadad. Är ju otroligt tacksam för det nu då om man säger så. Verkar som vi hittat det där guldkornet, värd vartenda öre!
 
Tycker du att ni gjorde rätt så tycker du det och det är ju det som spelar roll.

Personligen hade jag inte backat om det hästen kändes bra.
Men jag tycker det ofta är sån överdriven hydteri med hästköp, minsta lilla så backas det.
Sist jag köpte en häst var den halt vid köpet så jag är kanske inte rätt person att fråga.
 
Vi har tittat på stor häst till dotra och mig. Hade satt 50.000 som gräns. Hittade en annons om en engelsk import som inte hade någon härstamning men man trodde den var 10år, enligt en veterinär som hade hittat på honom. Begärt pris var 35.000.

Vi bestämde oss för att titta, han stod inte långt bort och ibland hittar man ju guldkorn. Dä jag intervjuar säljaren närmare visar det sig att hästen kom till sverige av okänd anledning till en märklig familj (säljarens ord) och de skulle egentligen köpa en annan häst. Varför en här hästen skulle säljas vksste intesäljaren, men de fick ett paketpris för bägge två. Hästen var då inte inriden men hängd på.

Då hästen kom till det nya hemmet börjsde de testa honom och det visade sig att han visst var inriden och kan en hel del. Men är helt ur form och musklad. Dock vansinnigt trevlig både att hantera och rida. Då jag frågar varför han ska säljas är det för att de smulle ju inte ha honom från första början, de har då haft honom i en månad och han har varit i sverige i (lite oklart) två-tre månader.

Vi åker hem och pratar lite med våra hästku niga kamrater och stallägaren, och bestämmer oss för att tacka nej. Prstar med säljaren som undrar varför? Jag svarar att det känns lite otryggt med en häst som man inte vet något om. Varför är en så fin häst som uppenbarligen är hyfsat välriden såld utan papper och inte riden på länge? Det kan ju vara så att han har en skada som visar sig först då han kommit upp i kondis. Då är det ju tråkigt att stå där med en häst man lagt ner tid, kärlek och pengar på men som man inte kan rida. Får till svar att om han är försäkrad får man ju ut pengarna på försäkringen. Nja tycker jag, det är ju inte garanterat att man får. Det känns helt enkelt lite skumt. Inte att HON medvetet skulle sälja en "dålig häst" utan snarare att de i england kanske försökt dölja något. 35.000 är helt enkelt en för stor investring för oss, som en förstahäst, även om vi har duktiga tränare omkring oss. Men om hon kanske visste någon annan häst som är i full kondition betalar vi gärna mer än 35.000. Hon förklarar att deras hästar (stort stall med in- och tillridning) kostar mycket mer .n så och hon kan i vilket fall inte visa oss nån hädt eftersom ALLA hästar faktiskt kan bli skadade.

Jag blir helt paff. Det var inte så att vi försökte pruta eller vara dumma, utan sa exakt som det var - hästen är fin och trevlig men vi vågar oss inte på det. Självklart fattar vi att en häst kan bli skadad! Nu har vi hittat en fantastiskt fin häst som vi köpt av en ridinstruktör/ridlärare (utbildad alltså *S*) som vi har en bra relation till. Vill nog egentligen mest få bekräftst attdet inte var vi som var korkade eller dumma som valde bort den svarta hästen? Eller tycker ni vi resonerade tokigt? Vad skulle ni själva betala för den hästen? Ca 155, aldrig besiktigad i sverige, varit i sverige 3 månader hos 2 olika ägare och inga som helst papper.


Man ska gå på sin egen magkänsla.
Känns det inte intressant oavsett anledning, så har ni gjort precis rätt.

I överlag så är väl de allra flesta hästar en chansning egentligen..man kan aldrig veta exakt allt i hästens tidigare liv, aldrig veta ifall säljaren är helt ärlig men är en häst frisk för dagen och inte har någon direkt sjukdomshistorik så finns det inte så mycket att anmärka på om det är så att man fastnar för hästen, tycker den är trevlig och motsvarar de krav man har..så får man nog chansa lite.
 
Senast ändrad:
Vi har tittat på stor häst till dotra och mig. Hade satt 50.000 som gräns. Hittade en annons om en engelsk import som inte hade någon härstamning men man trodde den var 10år, enligt en veterinär som hade hittat på honom. Begärt pris var 35.000.

Vi bestämde oss för att titta, han stod inte långt bort och ibland hittar man ju guldkorn. Dä jag intervjuar säljaren närmare visar det sig att hästen kom till sverige av okänd anledning till en märklig familj (säljarens ord) och de skulle egentligen köpa en annan häst. Varför en här hästen skulle säljas vksste intesäljaren, men de fick ett paketpris för bägge två. Hästen var då inte inriden men hängd på.

Då hästen kom till det nya hemmet börjsde de testa honom och det visade sig att han visst var inriden och kan en hel del. Men är helt ur form och musklad. Dock vansinnigt trevlig både att hantera och rida. Då jag frågar varför han ska säljas är det för att de smulle ju inte ha honom från första början, de har då haft honom i en månad och han har varit i sverige i (lite oklart) två-tre månader.

Vi åker hem och pratar lite med våra hästku niga kamrater och stallägaren, och bestämmer oss för att tacka nej. Prstar med säljaren som undrar varför? Jag svarar att det känns lite otryggt med en häst som man inte vet något om. Varför är en så fin häst som uppenbarligen är hyfsat välriden såld utan papper och inte riden på länge? Det kan ju vara så att han har en skada som visar sig först då han kommit upp i kondis. Då är det ju tråkigt att stå där med en häst man lagt ner tid, kärlek och pengar på men som man inte kan rida. Får till svar att om han är försäkrad får man ju ut pengarna på försäkringen. Nja tycker jag, det är ju inte garanterat att man får. Det känns helt enkelt lite skumt. Inte att HON medvetet skulle sälja en "dålig häst" utan snarare att de i england kanske försökt dölja något. 35.000 är helt enkelt en för stor investring för oss, som en förstahäst, även om vi har duktiga tränare omkring oss. Men om hon kanske visste någon annan häst som är i full kondition betalar vi gärna mer än 35.000. Hon förklarar att deras hästar (stort stall med in- och tillridning) kostar mycket mer .n så och hon kan i vilket fall inte visa oss nån hädt eftersom ALLA hästar faktiskt kan bli skadade.

Jag blir helt paff. Det var inte så att vi försökte pruta eller vara dumma, utan sa exakt som det var - hästen är fin och trevlig men vi vågar oss inte på det. Självklart fattar vi att en häst kan bli skadad! Nu har vi hittat en fantastiskt fin häst som vi köpt av en ridinstruktör/ridlärare (utbildad alltså *S*) som vi har en bra relation till. Vill nog egentligen mest få bekräftst attdet inte var vi som var korkade eller dumma som valde bort den svarta hästen? Eller tycker ni vi resonerade tokigt? Vad skulle ni själva betala för den hästen? Ca 155, aldrig besiktigad i sverige, varit i sverige 3 månader hos 2 olika ägare och inga som helst papper.
Visst gjorde du rätt! När jag skulle köpa häst hade jag från början bestämt mig för att INTE köpa en import. Jag har sett för mycket skit därifrån. Men där var en annons som jag tycket lät som hästen jag sökte så jag tänkte...man kan ju alltid titta. Men jag fick mina fördomar(?) bekräftade. Den motsvarade inte vad som stod i annonsen och säljaren var mycket vag i sin berättelse om hästen och ljög rakt ut. I telefon hade han varit här 6 månader men när vi var och tittade hade han varit här 3. Och varför säljer de en häst som hoppar medelsvår i Holland för 30 000 kr här i Sverige???
 
Visst gjorde du rätt! När jag skulle köpa häst hade jag från början bestämt mig för att INTE köpa en import. Jag har sett för mycket skit därifrån. Men där var en annons som jag tycket lät som hästen jag sökte så jag tänkte...man kan ju alltid titta. Men jag fick mina fördomar(?) bekräftade. Den motsvarade inte vad som stod i annonsen och säljaren var mycket vag i sin berättelse om hästen och ljög rakt ut. I telefon hade han varit här 6 månader men när vi var och tittade hade han varit här 3. Och varför säljer de en häst som hoppar medelsvår i Holland för 30 000 kr här i Sverige???

Varför man gör så? Ja det vet jag inte, men dottern bor i Holland och svägerskan till henne hade en jättefin häst som hon tvingades sälja. Marknaden i Holland är inte lysande, priserna på häst ligger verkligen o botten vilket kan få våra bottenpriser att se riktigt höga ut. Hästen skickades till Sverige och såldes här, de som köpte fick en kanonhäst till ett fantastiskt pris och är överlyckliga.

Problemet med en del importer kanske inte alltid är hästen i sig själv, utan mer den som säljer. Vaga uppgifter kan bero på många saker, i en del fall vet inte säljaren varför hästen har skeppats hit och drar till med något som låter bra och som köparen kanske vill höra. I andra så handlar det om en sämre häst som man helt enkelt vill bli av med, och på köparens bekostnad.
 
Nej jag tycker inte ni är korkade eller dumma. Man kan bli kär i hästen och ta chansen. Eller så kan man bestämma sig för att det är en för stor risk, och det valet måste man respektera som säljare.

Har den importpapper? Jag har hört att hästar ibland säljs som import utan stam för då kan man ta mer betalt. Fast då handlar det mest om tävlingsponnyer tror jag.
 
Jag skulle bara konstatera att det är ett typexempel på en sån hästhandlare som man INTE vill göra affärer med. NI gör inget fel, det här hästhandlaren som försöker sig på lite klassisk härskarteknik genom att få er att framstå som korkade. Och det är det sista ni är!

Lycka till i ert hästletande! Och fortsätt följa magkänslan, känns det tveksamt så avstå.
 
Skulle gjort lika. Handlar ju inte om att den kan skada sig utan om vilka skador och defekter som kan finnas. Som försäkringen dessutom INTE kommer att täcka, varken liv- eller vetvård.
 
Tack!! Jag blev så förvånad då säljaren minsann inte tänkte visa nån annan häst om jag inte förstod att en häst kan bli skadad. Är ju otroligt tacksam för det nu då om man säger så. Verkar som vi hittat det där guldkornet, värd vartenda öre!
Jag tycker som de andra att ni gjorde rätt, har bara en tanke kring varför säljaren inte ville visa er fler hästar:
När man pratar jämförelsevis kort med en människa som man inte känner så kan alla möjliga missförstånd uppstå, man skapar sig också en bild av hur den andra människan är.
Säljaren KAN ha uppfattat er som "petiga och okunniga" och som säljare (särskilt företag) har man ganska stort ansvar för varan man sålt och riskerar att få tillbaka den alt en massa strul i efterhand. Det räcker ju att läsa några trådar här på buke så ser man att det vimlar av människor som inte är kunniga nog när de köper häst och sedan skyller på säljaren av olika anledningar.
Om jag sålde häst och misstänkte att en köpare var en sådan person så skulle jag också vilja dra mig ur, man vill ju helst inte behöva lägga en massa tid på att krångla med köpare angående återköp osv, den tiden kan man lägga på att visa häst för "riktiga" köpare.

OBS att jag inte menar att ni skulle vara okunniga eller oseriösa, men säljaren kan ha uppfattat det så.

Härligt att ni hittade rätt häst och rätt säljare tillslut, det var säkert ödet :)
 
Ja vi är ju nybörjare så det är kanske inte så konstigt vi framstod som det egentligen *S* Men tur för oss som hittade en fin häst med fin säljare sen! :)
 
@besitos jag måste nog säga att du nog får släppa helt och hållet om en säljare blir sur osv i det sammanhanget osv. Det händer, och det händer oavsett avsaknad på legitima skäl att bli sur osv, inget att fundera på utan bara släppa, inget som faller på dig öht.
Jag har varit med om säljare där jag var spekulant och tittade på hästen EN gång dvs tittade, provred osv, och sen direkt i samband med det innan jag åkte därifrån, förmedlade att jag inte ville lägga handpenning eller bestämma mig öht, för jag skulle titta på fler hästar osv, och jag förstod att hästen kunde bli såld under tiden osv. Allt var i gott samförstånd mig och säljaren emellan.
Sen två veckor senare kollade jag med säljaren om hästen var kvar för jag ville isåfall komma och rida en andra gång. Hästen var kvar och inte såld så det gick bra osv. Dagen innan jag ska dit och rida är jag och tittar på fler hästar, och hittar en jag ville köpa. Kontaktar då säljaren till nämda häst direkt på telefon och säger som det är: jag har hittat en häst som jag kommer vilja köpa så jag vill inte ödsla säljarens tid med att komma och provrida hästen i morgon utan vill avboka det.
Även det var ok på telefon med säljaren även om man väl hörde mellan raderna att denne var besviken.

Sen veckan efter när jag kollar annonser osv, så ligger hästen ute på annons igen med motivering i rubriken "pga STRUL med förra köparen är hästen åter till salu".
Va?!
Vi hade varken diskuterat pris ens eller än mindre gjort ngn som helst affär, än mindre besiktat ngn häst osv. Jag hade snarare tvärtom tydligt kommunicerat att ingen sån diskussion var aktuell förrän jag isåfall provridit hästen en gång till för att kunna ta ställning, för det var en del aspekter som fanns i det hela, vilket var fullt öppet till säljaren sekunden efter jag suttit av hästen första tillfället och tydligt förmedlat från mig att jag insåg att hästen fullt möjligt skulle vara såld till ngn annan osv under tiden och inte ens räknade med möjlighet att provrida en andra gång eftersom jag inte ville lägga ngn handpenning öht och skulle titta på flera andra hästar.

Jag hade låtit det bero om det var du utifrån det du skriver, och det jag exemplifierar som anledningar till att ngn säljare blir sur.
Bli sur som säljare har man full rätt att bli om en konkret köpare börjar strula - inte annars som i ditt fall. Glöm hela grejen och kul att ni hittat en passande häst!
 
@besitos jag måste nog säga att du nog får släppa helt och hållet om en säljare blir sur osv i det sammanhanget osv. Det händer, och det händer oavsett avsaknad på legitima skäl att bli sur osv, inget att fundera på utan bara släppa, inget som faller på dig öht.
Jag har varit med om säljare där jag var spekulant och tittade på hästen EN gång dvs tittade, provred osv, och sen direkt i samband med det innan jag åkte därifrån, förmedlade att jag inte ville lägga handpenning eller bestämma mig öht, för jag skulle titta på fler hästar osv, och jag förstod att hästen kunde bli såld under tiden osv. Allt var i gott samförstånd mig och säljaren emellan.
Sen två veckor senare kollade jag med säljaren om hästen var kvar för jag ville isåfall komma och rida en andra gång. Hästen var kvar och inte såld så det gick bra osv. Dagen innan jag ska dit och rida är jag och tittar på fler hästar, och hittar en jag ville köpa. Kontaktar då säljaren till nämda häst direkt på telefon och säger som det är: jag har hittat en häst som jag kommer vilja köpa så jag vill inte ödsla säljarens tid med att komma och provrida hästen i morgon utan vill avboka det.
Även det var ok på telefon med säljaren även om man väl hörde mellan raderna att denne var besviken.

Sen veckan efter när jag kollar annonser osv, så ligger hästen ute på annons igen med motivering i rubriken "pga STRUL med förra köparen är hästen åter till salu".
Va?!
Vi hade varken diskuterat pris ens eller än mindre gjort ngn som helst affär, än mindre besiktat ngn häst osv. Jag hade snarare tvärtom tydligt kommunicerat att ingen sån diskussion var aktuell förrän jag isåfall provridit hästen en gång till för att kunna ta ställning, för det var en del aspekter som fanns i det hela, vilket var fullt öppet till säljaren sekunden efter jag suttit av hästen första tillfället och tydligt förmedlat från mig att jag insåg att hästen fullt möjligt skulle vara såld till ngn annan osv under tiden och inte ens räknade med möjlighet att provrida en andra gång eftersom jag inte ville lägga ngn handpenning öht och skulle titta på flera andra hästar.

Jag hade låtit det bero om det var du utifrån det du skriver, och det jag exemplifierar som anledningar till att ngn säljare blir sur.
Bli sur som säljare har man full rätt att bli om en konkret köpare börjar strula - inte annars som i ditt fall. Glöm hela grejen och kul att ni hittat en passande häst!

Är du säker på att säljaren syftade på dig? Det kan ju ha varit strul med någon annan som kanske hade sagt att dom ville köpa men inte gjorde det.
 
@WBanna - japp - helt säker ;)
Jag skriver ju inte ut alla detaljer på bukefalos givetvis som du förstår, men som sagt - japp.

Vad tråkigt. Du hade ju inte ens sagt att du ville köpa hästen, så konstigt att skriva att det blivit strul med förra köparen. Jobbigt att tro att varje provridare ska köpa, då lär hon bli besviken många gånger och få göra många omannonseringar. :)
 
@besitos jag måste nog säga att du nog får släppa helt och hållet om en säljare blir sur osv i det sammanhanget osv. Det händer, och det händer oavsett avsaknad på legitima skäl att bli sur osv, inget att fundera på utan bara släppa, inget som faller på dig öht.
Jag har varit med om säljare där jag var spekulant och tittade på hästen EN gång dvs tittade, provred osv, och sen direkt i samband med det innan jag åkte därifrån, förmedlade att jag inte ville lägga handpenning eller bestämma mig öht, för jag skulle titta på fler hästar osv, och jag förstod att hästen kunde bli såld under tiden osv. Allt var i gott samförstånd mig och säljaren emellan.
Sen två veckor senare kollade jag med säljaren om hästen var kvar för jag ville isåfall komma och rida en andra gång. Hästen var kvar och inte såld så det gick bra osv. Dagen innan jag ska dit och rida är jag och tittar på fler hästar, och hittar en jag ville köpa. Kontaktar då säljaren till nämda häst direkt på telefon och säger som det är: jag har hittat en häst som jag kommer vilja köpa så jag vill inte ödsla säljarens tid med att komma och provrida hästen i morgon utan vill avboka det.
Även det var ok på telefon med säljaren även om man väl hörde mellan raderna att denne var besviken.

Sen veckan efter när jag kollar annonser osv, så ligger hästen ute på annons igen med motivering i rubriken "pga STRUL med förra köparen är hästen åter till salu".
Va?!
Vi hade varken diskuterat pris ens eller än mindre gjort ngn som helst affär, än mindre besiktat ngn häst osv. Jag hade snarare tvärtom tydligt kommunicerat att ingen sån diskussion var aktuell förrän jag isåfall provridit hästen en gång till för att kunna ta ställning, för det var en del aspekter som fanns i det hela, vilket var fullt öppet till säljaren sekunden efter jag suttit av hästen första tillfället och tydligt förmedlat från mig att jag insåg att hästen fullt möjligt skulle vara såld till ngn annan osv under tiden och inte ens räknade med möjlighet att provrida en andra gång eftersom jag inte ville lägga ngn handpenning öht och skulle titta på flera andra hästar.

Jag hade låtit det bero om det var du utifrån det du skriver, och det jag exemplifierar som anledningar till att ngn säljare blir sur.
Bli sur som säljare har man full rätt att bli om en konkret köpare börjar strula - inte annars som i ditt fall. Glöm hela grejen och kul att ni hittat en passande häst!


Detta har egentligen inte helt med ts tråd att göra utan hakar på ditt inlägg. Våra bekanta tog en ponny på foder med tanke på att den skulle ridas till och tävlas före försäljning. Det började bra men när det började gå upp lite i klasserna ville inte ponnyn hoppa. De tog honom till veterinär som konstaterade dåliga bakknä. Med behandling blev det nog bra men som tävlingsponny skulle den inte hålla. Då menade fodervärden på att deras samarbete inte längre var lönt. Ägaren blev sur och tog hem ponnyn. Kort efter ligger den på annons där det stod att ponnyn inte gått högre klasser p g a orutinerad fodervärd som inte vågade hoppa högre!

Det är alltid trist när det blir så fel. Vi hade en ponny ute till försäljning. En mor och dotter kom och provade. När de var klara sa de att de fick fundera lite. Två dagar senare ringde mamman som sa att ponnyn inte var riktigt vad de letade efter. Ok, inget konstigt med det. Senare träffades vi ute på tävlingsplatser och då kom de fram och hälsade och frågade hur det var o s v. Mycket trevliga människor. När vi sedan såg vilken ponny de köpt så förstår jag att de inte köpte vår. Deras ponny såg verkligen ut att passa dottern vilket jag också sa till dem. Vi råkade på varandra på olika hästevent under flera år och det var alltid trevligt att prata med dem. Så en icke-affär kan faktiskt också blir väldigt trevlig.
 
@besitos
Sen veckan efter när jag kollar annonser osv, så ligger hästen ute på annons igen med motivering i rubriken "pga STRUL med förra köparen är hästen åter till salu".
Va?!

Ja men självklart är du en strulig "köpare" när du faktiskt sagt att du kanske, högst eventuellt och " om jag inte hittar en annan häst..." så finns det en viss chans att du möjligtvis skulle köpa hästen...
Och säljaren hade ju redan gjort sig besväret att ta bort sin annons och nu tvingats sätta in den igen vilket kan tyckas vara lite lustigt för övriga spekulanter som då kanske börjar fundera på om det är något galet med hästen som första "köparen" upptäckt... ;)

Det förstår du väl att du då är att betecknas som strulig... ;)

HA HA HA! :D
 
Jag tycker ni gjorde rätt. Klart man inte kan veta allt när man köper en äldre häst, men man kan i alla fall veta mer än det ni fick veta. Skaka av er att säljaren vart putt. Det är inte erat problem, ni var ju bara ärliga.

Jag har svårt att förstå säljare som inte kan ta ett nej.... Har råkat ut för det själv. Det är precis som att dom blir förnärmade över att man tackat nej till deras helt outstandning fina häst och att man inte fattar bättre...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 265
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 021
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 377
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp