Sängstomme till kontinentalmadrass

hjärter_dam

Trådstartare
Jag och blivande sambon letar ny säng, hans svackiga (men ack så sköna:love:) 120-bädd sjunger på sista refrängen och får förmodligen inte följa med i flytten. Jag är svårt allergisk mot skarvar i mitten av sängen och vill sova näära, så vi har kommit fram till att en kontinentalmadrass med separata bottnar och gemensam "mellanmadrass" och bäddmadrass nog kan funka. Bla. har vi tittat på den här från mio http://mio.se/Sortiment/Sovrum/Madrasser/Bedtime-Basic/Basic-No-2-Kontinental/?p=1.

Men vad ska man ha för en sängstomme/säng till en sådan här madrass som är såhär pass hög? Jag gillar Malm från ikea men där kommer ju nästan hela huvudgaveln att försvinna bakom madrassen. Finns det någon som har en sådan här säng och sängstomme till? Alternativet är väl att köpa/tillverka en sänggavel i lagom höjd, men jag hade gärna haft en hel stomme. Ni får också gärna berätta vad ni tycker om eran säng, för- och nackdelar. Var hittar man tex. lakan som räcker om en bäddmadrass på 180 cm?

/S.
 
Sv: Sängstomme till kontinentalmadrass

Endast gavel är helt klart snyggast!

Än har jag inte sett någon snygg kombo av sängstomme och kontinentalsäng.
Så jag har fått överge sängstommetankarna och skall bygga någon snygg gavel till våran innan den kommer.

Och sådana breda lakan finns att köpa på bla IKEA, både med och utan resår i kanterna :)
 
Sv: Sängstomme till kontinentalmadrass

Jag älskar vår skarv :heart

Vi har två 80 resårbottnar och en 160 bäddmadrass, funkar super tycker jag! En liten nedsäkning där skarven blir är det ju naturligtvis. Men man kan får plats två i den ;)

Jag skulle nog i så fall också bara sätta lite snyggt tyg och stoppning på en träskiva och göra sängavel av det!

Dra-på-lakan finns på de flesta ställen!
 

Liknande trådar

Hemmet Vi står inför en flytt och kommer att få plats med en "riktig" dubbelsäng i sovrummet. Jag :love: egentligen vår 140 cm-tempursäng...
Svar
14
· Visningar
7 801
Senast: Prosit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp