Bukefalos 28 år!

Sängtråden

När vi köpte säng nu så sa vår säljare till oss att väger man under 75 kg är det i regel en mjuk säng man behöver ha. Ju mer man vägde ju fastare säng. det är nog absolut ingen sanning men kanske ett riktmärke.
Huvudsaken är att ryggen är rak när man ligger på sidan fattade jag som. En bra säljare bör kunna se det.

Jag tror att jag är felkonstruerad :D Väger ca 60kg och har hittills inte sovit i någon säng som varit för hård. Däremot har jag fått hysteriskt ont i ryggen av de mjukaste sängarna (vi snackar så ont i ryggen att jag knappt kom ur sängen efter en natt). Ska jag sova över hos någon, då sover jag hellre på en bäddmadrass direkt på golvet än i någon form av mjuk extrasäng...
 
Jag tror att jag är felkonstruerad :D Väger ca 60kg och har hittills inte sovit i någon säng som varit för hård. Däremot har jag fått hysteriskt ont i ryggen av de mjukaste sängarna (vi snackar så ont i ryggen att jag knappt kom ur sängen efter en natt). Ska jag sova över hos någon, då sover jag hellre på en bäddmadrass direkt på golvet än i någon form av mjuk extrasäng...

Samma här. Nu väger jag iofs mer än vad du gör men är ingen tungviktare och jag vill verkligen ha en fast säng. Fast säng plus memory foam-bäddmadrass och jag sover perfekt.

Sängen i fältkontoret är värdelös (nästa långa kampanj kommer jag att köpa en ny säng) så jag har lagt plywoodskivor (borrkärnslådelock :D) under bäddmadrassen för att få den hårdare :crazy:
 
Jag tror att jag är felkonstruerad :D Väger ca 60kg och har hittills inte sovit i någon säng som varit för hård. Däremot har jag fått hysteriskt ont i ryggen av de mjukaste sängarna (vi snackar så ont i ryggen att jag knappt kom ur sängen efter en natt). Ska jag sova över hos någon, då sover jag hellre på en bäddmadrass direkt på golvet än i någon form av mjuk extrasäng...

Jag tror att jag är likadan:eek:

Blir jätteförvirrad när alla säger att jag "borde" gilla mjukare sängar för har alltid fått för mig att det är hårdare jag gillar. Men tänker att jag kanske förvirrar mig själv och bara inbillar mig. Sängen vi har nu går ned mycket vid höften/rumpan för den är rätt gammal och antar att den är för mjuk och att det är därför den är så obekväm :confused::confused:
 
Jag tror att jag är likadan:eek:

Blir jätteförvirrad när alla säger att jag "borde" gilla mjukare sängar för har alltid fått för mig att det är hårdare jag gillar. Men tänker att jag kanske förvirrar mig själv och bara inbillar mig. Sängen vi har nu går ned mycket vid höften/rumpan för den är rätt gammal och antar att den är för mjuk och att det är därför den är så obekväm :confused::confused:

Den vi har på fältkontoret är vad jag kallar för banansäng :meh: pga att den är utsliten och det låter ju som att eran är likadan.
 
Nu har vi varit på den slutgiltiga sängprovningen och vi står i valet och kvalet mellan en Viking säng från Mio (Move plus) och en Hilding säng från Sova (Family).

Vi har verkligen beslutsångest. Någon som har erfarenhet av någon av sängarna? Estetiskt föredrar vi Move Plus, men komfortmässigt är vi väldigt tveksamma. Priserna gör ingen skillnad.
 
Nu har vi varit på den slutgiltiga sängprovningen och vi står i valet och kvalet mellan en Viking säng från Mio (Move plus) och en Hilding säng från Sova (Family).

Vi har verkligen beslutsångest. Någon som har erfarenhet av någon av sängarna? Estetiskt föredrar vi Move Plus, men komfortmässigt är vi väldigt tveksamma. Priserna gör ingen skillnad.
Jag har anhöriga som köpte en Viking för nåt halvår sedan och är jättenöjda.
 
Jag tror att jag är felkonstruerad :D Väger ca 60kg och har hittills inte sovit i någon säng som varit för hård. Däremot har jag fått hysteriskt ont i ryggen av de mjukaste sängarna (vi snackar så ont i ryggen att jag knappt kom ur sängen efter en natt). Ska jag sova över hos någon, då sover jag hellre på en bäddmadrass direkt på golvet än i någon form av mjuk extrasäng...
Jag tror att jag är som du. När jag var yngre sov jag gärna på madrass på golvet, inget kunde vara för hårt.

Nu när jag är äldre funkar inte madrass på golvet, men fortfarande behöver jag hårdare. Min lyxsäng är medium (fast är bara för rejält överviktiga enligt säljaren) och det känns som ett skönt sväv att ligga i den. Men den känslan är bedräglig, det funkar inte. Med Tempurmadrass som ger en hårdare känsla funkar det däremot.
 
Sover i en Jensen-säng från Sova med tillhörande Jensen-kudde. En kudde som börjar bli resvan. Han har sett det mesta..snart. ;)
 
Botten från IKEA, resårmadrass från... äh, kan väl vara något billigare märke. Högst upp Tempur-madrass. Ljuvligt. Riktigt hög kontinentalsäng blir det.
 

Liknande trådar

Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
552
Senast: corzette
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 276
Senast: tott
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 762
Senast: MML
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp