Säsongen över?

kicket

Trådstartare
Pratade med min vet igår o hon sa att mitt sto inte hade gått i brunst igen o att stoet som fölade i april antagligen tycker att säsongen är över.
Hon har seminerats på 2 brunster (inte "utrensningsbrunsten") o det har inte tagit, nu skulle vi byta hingst o seminering var planerad till i fredags men hon har inga ägg värda att seminera på.
Hon sprutades igång i går och förhoppningsvis så får hon en brunst.
Är det vanligt att ett sto som har fölat bara har 3(med den första) brunster innan de lägger av?
Det har aldrig hänt mig tidigare iaf.
Håller nu tummarna att hon får en brunst o att det tar då.
 
Sv: Säsongen över?

äsch hos mig har säsongen knappt börjat. Väntar fler ston nu i juli.
 
Sv: Säsongen över?

Mitt numera bortgångna shetlandssto Kringlan brukade avbryta säsongen vid den här tiden, det hände flera gånger under de 9 år jag hade henne... Det var dock bara att spruta igång henne så funkade hon normalt och blev dräktig. Men mer än en gång har jag misstolkat den uteblivna brunsten...
 
Sv: Säsongen över?

Det är ganska många som "går om" iår verkar det som,inkl mitt Electrosto som "alltid" tar sig:smirk: ...

Vårt gamla Tibur-sto började aldrig brunsta förrän i mitten av april, och slutade i slutet av juli varje år, så visst finns det ston med korta brunstsäsonger, men jag tror som ameo redan sagt, att det går att spruta igång dom igen...
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 110
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 682
Senast: Karro-Lina
·
Avel Vad finns det för orsaker att stoet inte tar sig på fryst? Säsongen har sett ut som följande: God kvalitet på spermierna Bra jämn...
Svar
13
· Visningar
997
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
31 953
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp