"Sätter sig" ridstövlar i syntetläder?

Ms_Antrop

Trådstartare
Jag har aldrig ägt ett par ridstövlar i läder, men nu har jag köpt ett par i syntetläder, och undrar då om samma sak gäller för dom ang. att skaft och stövel ska "sätta sig"? Antar att det menas att dom kan sjunka ihop lite...
Stövlarna jag har köpt är nämligen lite långa i skaften, nån cm bara, känns väll mest när man böjer, står jag med raka ben känns det bra även om dom då känns lite höga fram på knät...

Nån som har nått tips på vad jag ska göra? Är det kört och lika bra att skicka tillbaka eller kan det bli bättre efter ett tag, och medans kan jag prova ha nån kil i hälen typ?
 
Sv: "Sätter sig" ridstövlar i syntetläder?

Min erfarenhet är att stövlar i syntetmaterial inte sätter sig så som läderstövlar gör.
 
Sv: "Sätter sig" ridstövlar i syntetläder?

Det beror nog på hur styva de är.

Jag hade ett par när jag var yngre som var i konstskinn och ganska mjuka så de åkte ned lite grann.
Men typ de som finns på Hööks sätter sig nog inte..

Men annars är ju en kil i hälen en bra lösning :)
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
779
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 042
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 379
Senast: Shixle
·
Samhälle Min mamma älskar att sticka! Hon är pensionär och har mycket fritid, hon sträcker åt mig och sonen ett par raggsockor då och då. En vän...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 835
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp