Safari i Afrika via live-kameror

Det var just en sällsynt fågel vid Namibia-vattenhålet. Ludwigtrapp. Hyenor imorse (05.40) också. :)

642850E9-7C16-4CEE-B1CC-D0100C694E45.jpeg
 
Puttar upp tråden så jag hittar :-) Så trevligt att ha namibia kameran på i bakgrunden när jag jobbar även om mina kollegor idiotförklarat mig idag :-) . Igår kväll var det en flock zebror med ganska små föl som gästade hålet. Jag har sett hästarna ett par gånger idag också, men varje gång de kommer så kommer tyvärr människor körande och skrämmer iväg dem. Tråkigt.
 
Putt putt. Hittade denna finfina livecam i Etosha National Park. Massor av djur. Elefanter, båda noshörningarna, lejon mm mm. (Om ni har ljudet på: Vattenhålet ligger precis utanför den största campingplatsen i Etosha och ibland är turisterna väldigt högljudda… :meh:)
 
Här är de kameror jag tittar på (Jag ser inte på kameror från djurparker eller andra mindre inhängnader):

https://namibiaweather.info/Namib-Desert-Live-Cam.php (här har jag dessutom sett två hästar......)

https://explore.org/livecams/african-wildlife/nkorho-bush-lodge (här kan man scrolla ner och se flera kameror från olika ställen, man kan också se highlights men jag tycker det är fusk :D )

Har ni några länkar att dela med er av?

Jag tar inget ansvar för era safari-turer eller hur mycket ni försakar arbetstid/pluggtid pga detta :rofl:

@Malin_L här är länkarna
En lejonflock är och dricker just nu.
 
Bästa sättet att åka på safari. Jag avskyr det irl (jo jag vet), skumpa omkring flera timmar på dammiga vägar för att se något. Föredrar definitivt att sitta i lugn och ro hemma och kolla.
 
Nystart på tråden! Använder mig att live-kamerorna för att stressa av, mitt life-hack för att komma ut på savannen....
O nu har jag även sett en orm! Hoppas ni hinner se den.. den ligger och sover i trädet här
Tack för påminnelsen om kamerorna. Måste försöka hitta mig några egna favoritkameror tror jag. Använder youtube lite mer nu så finns kanske chans att jag kollar ibland.
Ser bara folk i en bil i ena kameran nu, de kan väl ta och försvinna..
 
Denna saknar tidsstämpel så man inte ser att det inte är någon inspelning och verkar ligga på någon anläggning så jag vet inte hur "äkta" den är. Har sett båda giraff och zebror där senaste timmen. Ska nog bevaka den ett tag framöver och se hur den verkar i alla fall, även om de andra kamerorna känns mer äkta på något vis.

 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp