Säga upp fodervärdskontrakt

N

nalle

Jag har en fråga. När man säger upp ett kontrakt, måste det då vara t.ex. 1april så man lämnar tillbaka hästen 1 maj? Har en månads uppsägning på kontraktet och det står inte skrivet att det måste vara vid ett månadskifte så jag undrar om jag t.ex. kan säga upp kontraktet 15 april och åka tillbaks me hästen den 15 maj??

Sv: Säga upp fodervärdskontrakt

Normalt brukar det ju vara så att om man säger upp ett kontrakt mitt i en månad, så brukar hela följande månad gälla om det är 1 månads uppsägning. Alltså inga halva månader.

Men jag är ingen expert. :D
Det är iaf så på stallplatskontrakt jag vart inblandad i.
Då har man hela kommande månaden.

Jag har en fråga. När man säger upp ett kontrakt, måste det då vara t.ex. 1april så man lämnar tillbaka hästen 1 maj? Har en månads uppsägning på kontraktet och det står inte skrivet att det måste vara vid ett månadskifte så jag undrar om jag t.ex. kan säga upp kontraktet 15 april och åka tillbaks me hästen den 15 maj??

Beror ju litepåp hur kontraktet är utformat. På min utlånade pålle löper kontraktet på 12 månader med 1 månads uppsägningstid, alltså om jag ska säga upp kontraktet måste det göras en månad innan kontraktet går ut. säger jag upp hästen i mitten av en månad så brukar de få ha hästen kvar hela månaden efter, alltså blir då uppsägningstiden 1,5 mån.

Vill man ha månaden fr o m förste till siste skriver man ut kalendermånad i avtalet.

Om det bara står månad hade jag utgått från att det är bruten månad som gäller, d v s 15 till 15.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 639
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 409
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 605
Senast: Ceta
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 268
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka