Bukefalos 28 år!

Eldfuxen

Trådstartare
Jag greps av odlingslust tidigare i år och bestämde mig för att odla kornärtskockor. Nu ska de förodlas och på påsen står det att de ska sås i "fuktad såjord".

Så mycket har jag fattat att min fina brunna hästgödsel INTE är detsamma som såjord, men kan man göra egen såjord? Är lite pank för närvarande så jag vill helst slippa köpa ...

Jag har tillgång till torvströ och sand. Vad behöver jag mer för att fixa min egen såjord?
 
Sv: Såjord?

Visst är det spännande, jag har försått 5 olika tomatsorter nu i helgen. Tänkte komplettera med några paprika- och chilisorter.

Har också planterat ett buskblåbär och en björnbärsranka i varsin hink, jag ska försöka odla dessa på balkongen.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag bor numera på gård. Primärt för att kunna ha hästar hemma, men att bo på gård öppnar ju också andra möjligheter, som till exempel...
2
Svar
31
· Visningar
1 700
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 402
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 547
Senast: Calmiche
·
Anläggning Konstig fråga kanske men den är allvarligt menad. Jag har aldrig haft egen gård eller odlat grovfoder så jag utgår ifrån att det är...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 918
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp