Saker i min hjärna justnu

Jag tänkte försöka samla hop lite o lika saker som är väldigt mycket i mitt huvud justnu. Som INTE är om soc mötet nästa vecka och att jag är liv rädd för att hamna på sis men det vet nog många här redan och många vill nog inte skriva om sånt.
Men ja andra saker så det första kan jag be rätta att vi var till Grönalund igår. Och det var en ganska så ut manande dag för mig på många sätt men det gick väl okej ändå. Men ja domandra var där nästan hela dagen men det blev förmycket för mig så jag och min kontakt person tog en promenad på djur gården då och fikade och sånt.
Men somsagt det gick väl okej men det kändes ändå jobbigt att det inte var så possitivt som det borde eller hur jag ska förklara. För det är ju dom man kanske VILL vara jätte glad och ha kul men det gick inte.
Iallafall så en annan sak är att det är mid sommar imorgon. Och vi ska fira här med bara vi som bor här och personalen och det tycker jag är skönt. För annars känns det som såmycket måste och krav om familjerna är in bjudna så det blir som mera av slappnat ifall dom inte är bjudna.
Men det som är med att det är mid sommar är att jag kommer INTE håg förra året. Och jag vet inte varför om det är för saker som hände förra sommaren eller för min hjärn skada i höstas men jag har INGA minnen alls från mig sommar förra året. Och det bara känns väldigt konstigt och läskigt att det är minnen som bara inte finns.
En annan sak som är ganska mycket nu är att jag ska ha träning mera nu i sommar. Så från nästavecka så ska jag börja ha vatten träning på tisdagar och jag HOPPAS iallafall att det kommer gå bra. För när jag hade vatten träning i höstas eller vintras så var det den bästa träningen iallafall och jag tycker att det är skönt att bara vara i vattnet.
Men jag tycker att den vanliga träningen är skit jobbig. Och det är både för jag blir frusterad att jag inte kan mera eller gör mera fram steg. Utan jag har nästan gått bakåt från i vintras känns det som och jag kommer inte framåt. Men jag VET att det kan ta lång tid att bli bättre och det är oftast inte en spik rak väg liksom. Men jag tycker ändå att det är skit jobbigt och detenda jag vill är att bara vara normal och kunna göra normala saker och jag vet inte om jag kommer kunna det NÅNSIN o avsett hurmycket jag tränar. Men jag måste ändå träna för om jag INTE gör det så kommer det iallafall INTE bli bättre heller.
Ja sen detsista är om min hund valp E 🩵 Och det är att jag tycker om honom JÄTTE mycket och jag är JÄTTE tack sam till mamma och pappa att dom har köpt han! Men det känns också jobbigt för att jag inte vet när han kommer kunna bo med mig och att jag inte VET när det blir bättre. För som det är justnu så bits han ganska mycket som är normalt för alla valpar. Men JAG tycker att det är jobbigt och det gör ONT och det bara blir skit svårt för mig att han tera det. Så känner mig som en värde lös matte till han även fast jag älskar han jätte mycket 💔
 

Glad midsommar!
Jag har också tänkt på dig. Och jag är övertygad om att din valp tycker om dig också, och att han slutar bitas när han blir större.
 
Nu börjar jag få mera ångest bara för det är mid sommar. Som egentligen är helt o betydigt men det bara blir som en stor grej i mitt huvud och att ALLT känns som skit stora problem fast det borde vara det.
Men somexempel så har jag ingen fin sommar klänning som jag kan ha. Och jag VET att det inte spelar nån roll utan jag kan likagärna ha mjukis byxor men det känns bara som jag borde ha nån klänning eller nånting fint men jag har inget sånt.
Och att jag kan inte gå och plocka blommor. Och det bara känns som en skit jobbig sak fast egentligen så är det kanske inte så viktigt.
Och att jag orkar inte fixa till mig såmycket och sminka mig och fixa håret och så men då känner jag mig skit ful också för jag inte gör det men jag bara orkar inte.
Och detsista så det är typ en och en halv timme tills det är lunch och jag är redan jätte nervös för vi ska äta midsommar lunch som är färsk potatis och sill och sånt och det bara känns jobbigt och jag vill inte äta sill.
Jag fattar inte varför jag ALLTID är såhär att ALLA hög tider och sånt är så jävla jobbigt förmig.
 
Nu börjar jag få mera ångest bara för det är mid sommar. Som egentligen är helt o betydigt men det bara blir som en stor grej i mitt huvud och att ALLT känns som skit stora problem fast det borde vara det.
Men somexempel så har jag ingen fin sommar klänning som jag kan ha. Och jag VET att det inte spelar nån roll utan jag kan likagärna ha mjukis byxor men det känns bara som jag borde ha nån klänning eller nånting fint men jag har inget sånt.
Och att jag kan inte gå och plocka blommor. Och det bara känns som en skit jobbig sak fast egentligen så är det kanske inte så viktigt.
Och att jag orkar inte fixa till mig såmycket och sminka mig och fixa håret och så men då känner jag mig skit ful också för jag inte gör det men jag bara orkar inte.
Och detsista så det är typ en och en halv timme tills det är lunch och jag är redan jätte nervös för vi ska äta midsommar lunch som är färsk potatis och sill och sånt och det bara känns jobbigt och jag vill inte äta sill.
Jag fattar inte varför jag ALLTID är såhär att ALLA hög tider och sånt är så jävla jobbigt förmig.
Det är nog ingen tröst, men högtider är jobbiga för många. Det finns så mycket förväntningar på hur det ska vara, precis som du skriver (sommarklänning, fixa sig, plocka blommor, äta sill, umgås osv).

Jag, som också tycker förväntningarna kan vara jobbiga, brukar tänka: Det är faktiskt inget måste. Jag kan göra det jag tycker om eller det jag vill.

Jag önskar dig en fin midsommar, en midsommar där du gör det som känns bra för dig just nu. 🍓
 
Nu börjar jag få mera ångest bara för det är mid sommar. Som egentligen är helt o betydigt men det bara blir som en stor grej i mitt huvud och att ALLT känns som skit stora problem fast det borde vara det.
Men somexempel så har jag ingen fin sommar klänning som jag kan ha. Och jag VET att det inte spelar nån roll utan jag kan likagärna ha mjukis byxor men det känns bara som jag borde ha nån klänning eller nånting fint men jag har inget sånt.
Och att jag kan inte gå och plocka blommor. Och det bara känns som en skit jobbig sak fast egentligen så är det kanske inte så viktigt.
Och att jag orkar inte fixa till mig såmycket och sminka mig och fixa håret och så men då känner jag mig skit ful också för jag inte gör det men jag bara orkar inte.
Och detsista så det är typ en och en halv timme tills det är lunch och jag är redan jätte nervös för vi ska äta midsommar lunch som är färsk potatis och sill och sånt och det bara känns jobbigt och jag vill inte äta sill.
Jag fattar inte varför jag ALLTID är såhär att ALLA hög tider och sånt är så jävla jobbigt förmig.

Det är inget måste att äta sill. Personligen är jag mest förtjust i färskpotatis så jag kan glatt sitta och äta bara det :laugh: Jag har tunna mjukisbyxor på mig och absolut inget smink, det orkar jag inte! Jag har planerat att sitta i en sådan där hängfåtölj större delen av dagen och äta jordgubbar. Dvs inga måsten, större helger för mig är att göra det en vill och äta det en tycker är gott.

Men ja, tyvärr är storhelger jobbiga för många. Det var de även för mig tidigare.
 
Högtider blir ju lätt lite upphaussat med höga förväntningar på att saker ska vara "perfekt", både sociala medier och andra medier bombarderas av folk i blomsterkransar och vackra klänningar som äter jordgubbstårta på bryggan i solnedgången, typ. Grejen är ju att alla vi som INTE har estetiskt perfekta firanden oftast inte lägger ut bilder på oss själva där vi sitter osminkade och orakade hemma och äter glass. Så det är lätt att få en bild av att "alla andra" har mycket häftigare och somrigare firanden än en själv har.
Jag planerar att ha sommarklänning på midsommar för första gången på säkert 10-15 år. Och så ska jag äta sill, fastän jag egentligen inte ens tycker om sill. I din ålder åt jag inte sill alls, men det brukar gå att överleva på tillbehören och efterrätten. Färskpotatis med smör och lite salt är ju bara :love:

Finns det någonstans där det funkar att plocka blommor från rullstolen? Typ sätta upp håret i hästsvans och stoppa in en blomma blir somrigt med ganska liten ansträngning.
 
Förstår att det känns nervöst när det är någonting "extra", oavsett om det inte behöver vara en så stor/viktig grej egentligen. :heart

Kan du inte ta ett av dina fina hårband med blommor, då blir du lite midsommar-pyntat oavsett vad för kläder du har i övrigt. :love:🌸
 
Det är nog ingen tröst, men högtider är jobbiga för många. Det finns så mycket förväntningar på hur det ska vara, precis som du skriver (sommarklänning, fixa sig, plocka blommor, äta sill, umgås osv).

Jag, som också tycker förväntningarna kan vara jobbiga, brukar tänka: Det är faktiskt inget måste. Jag kan göra det jag tycker om eller det jag vill.

Jag önskar dig en fin midsommar, en midsommar där du gör det som känns bra för dig just nu. 🍓
Jag fattar hur du menar! Men det är svårt att tänka så för mig för jag vet inte ens vad jag skulle vilja göra. Eller rättaresagt så jag skulle VILJA att det var som när jag var yngre och då älskade jag alla hög tider och jag tyckte att det var kul med att fixa ordning allt och ha fina kläder och allt sånt. Men nu så har jag inte den bra känslan mera och då är det svårt att veta hur jag VILL.
 
Det är inget måste att äta sill. Personligen är jag mest förtjust i färskpotatis så jag kan glatt sitta och äta bara det :laugh: Jag har tunna mjukisbyxor på mig och absolut inget smink, det orkar jag inte! Jag har planerat att sitta i en sådan där hängfåtölj större delen av dagen och äta jordgubbar. Dvs inga måsten, större helger för mig är att göra det en vill och äta det en tycker är gott.

Men ja, tyvärr är storhelger jobbiga för många. Det var de även för mig tidigare.
Det låter skönt iallafall!
 
Högtider blir ju lätt lite upphaussat med höga förväntningar på att saker ska vara "perfekt", både sociala medier och andra medier bombarderas av folk i blomsterkransar och vackra klänningar som äter jordgubbstårta på bryggan i solnedgången, typ. Grejen är ju att alla vi som INTE har estetiskt perfekta firanden oftast inte lägger ut bilder på oss själva där vi sitter osminkade och orakade hemma och äter glass. Så det är lätt att få en bild av att "alla andra" har mycket häftigare och somrigare firanden än en själv har.
Jag planerar att ha sommarklänning på midsommar för första gången på säkert 10-15 år. Och så ska jag äta sill, fastän jag egentligen inte ens tycker om sill. I din ålder åt jag inte sill alls, men det brukar gå att överleva på tillbehören och efterrätten. Färskpotatis med smör och lite salt är ju bara :love:

Finns det någonstans där det funkar att plocka blommor från rullstolen? Typ sätta upp håret i hästsvans och stoppa in en blomma blir somrigt med ganska liten ansträngning.
Ja men nu kanske dethär låter jätte knäppt. Men som det blir för mig iallafall så är det att det känns som att jag hade allt detdär förut som en perfekt mid sommar. Eller jul och ny år och alla hög tider men vi hade BRA såna. Så då känns det som mera jobbigt att jag inte känner så nu. För egentligen så ÄR det väl bra här också men jag har ändå ingen sån känsla eller hur jag ska förklara.
Men ja på lunchen iallafall så fanns det lax också så jag är potatis och lite lax och en pytte liten sill bit.
Och jag har plockat lite blommor iallafall men har inte nån i håret men jag kanske kan fixa det iallafall!
 
Förstår att det känns nervöst när det är någonting "extra", oavsett om det inte behöver vara en så stor/viktig grej egentligen. :heart

Kan du inte ta ett av dina fina hårband med blommor, då blir du lite midsommar-pyntat oavsett vad för kläder du har i övrigt. :love:🌸
Nej jag vill inte ha nåt av dom men kanske iallafall kan fixa nån blomma i håret sen när jag är ute igen.
 
Iallafall så som jag skrev så åt jag potatis och lite lax och en pytte liten sill bit till lunch. Och nu är det fika dags sen ikväll så ska vi grilla hamburgare. Men ja det kanske inte låter så jätte kul utan domflesta kanske skulle vilja grilla nåt kött men jsg tycker att det är bra att det är som mera enkelt eller hur man säger.
Iallafall så efter lunchen så plockade vi lite blommor och sen har jag varit ute och solat bara med en tjej som nog var den första som jag började bli kompis med här sen som gled vi från varandra lite men nu har vi börjat att um gås mera igen. Men ja det var iallafall ganska skönt att sola ett tag tills att det blev för varmt så nu är jag inne ett tag.
Och jag försöker att tänka att det bara är som en vanlig dag men det är svårt bara. Plus så blir det att jag tänker på förra sommaren runt denhär tiden och på soc mötet och fram tiden och allting så det blir ändå massa oros tankar och sånt. Och jag har svårt med att bara som vara i nuet eller hur man säger.
Plus så har det gått som stört rakt neråt med maten så det är mycket jobbigare igen som blir skit jobbigt både för det är så och att jag har mindre fri het om maten igen och att det blir som en neggativ sak så då känns det som det helatiden blir av brott vad man än gör för man måste äta igen. Och jag vet att det är för jag har mera tankar om det och så men det är ändå jobbigt att det känns som desto svårare det är desto mera måste man äta helatiden.
Men ja nu somsagt så är det fika dags men hoppas att ni har en bra dag ❤️ Jag kan försöka att ha med telefonen mera sen och ta nån bild men får se hur det blir.
 
Hamburgare låter jättegott! Vi har tagit det rätt lugnt, vi hyr stuga och har varit på midsommarfirandet i byn men i övrigt har vi mest slöat. Nu väntar vi på att det ska bli mat, och sen blir det nog musik i kväll. Eller mera slöa! Eller om vi har tur så hörs musiken till stugan, så då kan vi slöa och lyssna på musik samtidigt. :)
 
Nu börjar jag få mera ångest bara för det är mid sommar. Som egentligen är helt o betydigt men det bara blir som en stor grej i mitt huvud och att ALLT känns som skit stora problem fast det borde vara det.
Men somexempel så har jag ingen fin sommar klänning som jag kan ha. Och jag VET att det inte spelar nån roll utan jag kan likagärna ha mjukis byxor men det känns bara som jag borde ha nån klänning eller nånting fint men jag har inget sånt.
Och att jag kan inte gå och plocka blommor. Och det bara känns som en skit jobbig sak fast egentligen så är det kanske inte så viktigt.
Och att jag orkar inte fixa till mig såmycket och sminka mig och fixa håret och så men då känner jag mig skit ful också för jag inte gör det men jag bara orkar inte.
Och detsista så det är typ en och en halv timme tills det är lunch och jag är redan jätte nervös för vi ska äta midsommar lunch som är färsk potatis och sill och sånt och det bara känns jobbigt och jag vill inte äta sill.
Jag fattar inte varför jag ALLTID är såhär att ALLA hög tider och sånt är så jävla jobbigt förmig.
Glad midsommar @EmmaFilippa 💐!
Jag sitter här i ett par gamla mjukisbyxor och gjorde tacos istället för att äta sill.

Högtider är ofta jobbiga. Jag försöker att släppa prestigen och göra sånt jag känner för.
Idag har jag tränat på att borra med slagborr. Har absolut inga kunskaper om bygg eller liknande, men jag lär mig kanske.
Vad jag försöker säga är: jämför inte ditt inre med andras yttre fasad. ❤️
 
Ja men nu kanske dethär låter jätte knäppt. Men som det blir för mig iallafall så är det att det känns som att jag hade allt detdär förut som en perfekt mid sommar. Eller jul och ny år och alla hög tider men vi hade BRA såna. Så då känns det som mera jobbigt att jag inte känner så nu. För egentligen så ÄR det väl bra här också men jag har ändå ingen sån känsla eller hur jag ska förklara.
Men ja på lunchen iallafall så fanns det lax också så jag är potatis och lite lax och en pytte liten sill bit.
Och jag har plockat lite blommor iallafall men har inte nån i håret men jag kanske kan fixa det iallafall!
Det låter inte alls knäppt!
Jag kan själv uppleva att den där magiska känslan som fanns kring högtider när jag var yngre inte infinner sig lika lätt nu när jag är vuxen. För mig har det inte hänt något särskilt som gjort det, den har bara bleknat bort av sig självt. Men jag VILL ju känna den där härliga magiska känslan, så det blir lätt vemodigt istället när känslan inte infinner sig.

Hoppas ni fick en fin kväll i alla fall!
 
Det låter inte alls knäppt!
Jag kan själv uppleva att den där magiska känslan som fanns kring högtider när jag var yngre inte infinner sig lika lätt nu när jag är vuxen. För mig har det inte hänt något särskilt som gjort det, den har bara bleknat bort av sig självt. Men jag VILL ju känna den där härliga magiska känslan, så det blir lätt vemodigt istället när känslan inte infinner sig.

Hoppas ni fick en fin kväll i alla fall!
För mig så är det väldigt tydligt att dendär bra känslan försvann på ett speciellt till fälle. Så före det så älskade jag jul och mid sommar och alla såna hög tider och hade den känslan och sen efter så är det bara som ett hål istället. Så det blir att alla såna hög tider och sånt på minner om hur det var förut.
Men ja det var en okej kväll iallafall först men sen var det en sak som hon som är min bästa vän här blev jätte triggad av och då blev det som min ångest blev triggad också. Och att jag fick veta en jätte hemsk sak så det bara blev jätte jobbigt då och att det känns som mina trauma saker eller hur man säger känns så jävla o betydiga motför det och att jag borde klara allt mycket bättre motför jag gör. Så jag bara känner mig skit dålig och värde lös så slutet av kvällen blev ganska så jobbig.
Men sen detsista på kvällen så var vi ute och plockade blommor som man ska ha under kudden som är en såndär myt. Men det var lite mysigt iallafall.
 
För mig så är det väldigt tydligt att dendär bra känslan försvann på ett speciellt till fälle. Så före det så älskade jag jul och mid sommar och alla såna hög tider och hade den känslan och sen efter så är det bara som ett hål istället. Så det blir att alla såna hög tider och sånt på minner om hur det var förut.
Men ja det var en okej kväll iallafall först men sen var det en sak som hon som är min bästa vän här blev jätte triggad av och då blev det som min ångest blev triggad också. Och att jag fick veta en jätte hemsk sak så det bara blev jätte jobbigt då och att det känns som mina trauma saker eller hur man säger känns så jävla o betydiga motför det och att jag borde klara allt mycket bättre motför jag gör. Så jag bara känner mig skit dålig och värde lös så slutet av kvällen blev ganska så jobbig.
Men sen detsista på kvällen så var vi ute och plockade blommor som man ska ha under kudden som är en såndär myt. Men det var lite mysigt iallafall.
Jag blir så arg på den som tog ifrån dig den känslan. Jag skulle önska att du kan återta men också skapa dina egna nya känslor och traditioner kring högtiderna. Att den personen inte ska få ha tagit det också från dig. Men jag förstår att det är jättesvårt att tänka så. Fundera på vad du vill behålla/återskapa från förr och om det är några nya traditioner som du vill ha.

Du är en väldigt fin och värdefull person och du är verkligen inte obetydlig, det är (tyvärr) inte heller de traumaupplevelser som du har haft. Du "borde" ingenting. Du reagerar i din takt och på ditt sätt, det är varken bättre eller sämre än någon annans.
 
Min midsommardag blir att bygga färdigt en altantrapp och äta köttfärssås och pasta. Som "gammal" så tycker jag det är så skönt att slippa fundera på hur det "ska" vara på midsommar. När en var ung och sen med små barn så var det så mycket måsten. Som var mysiga men inte alltid blev som en trott. Men plocka blommor i sommarnatten är ett kärt minne från tonåren..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 569
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 548
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fototråd del II
  • Bästa sms-appen
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp