Saker man inte får känna

Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha kontakt med den såkallade äckel gubben igen. Och det borde jag ju INTE vilja ellerhur? Det är helt jävla stört att jag skulle VILJA göra saker som jag skulle må skit av men jag skulle GÄRNA göra det igen om jag kunde ha kontakt med han som förut. Jag skulle tillochmed kunna träffa han och ha s*x om han skulle vilja ha kontakt med mig isåfall som förut. Men det GÅR ju inte för att jag tror inte att jag KAN ha kontakt med han nu o avsett. Och om han vet att jag polis anmälde han så skulle han såklart inte vilja skriva med mig. Och han skulle SÅKLART inte vilja göra nåtsånt irl ändå efter som att jag är ett fult fetto i en rullstol bara. Men OM så skulle jag inte tveka att göra det för att få ha han som vän igen.
Och en annan sak som jag känner fel är att jag har INGEN. Men så får man ju inte känna SPECIELLT inte för att det är elakt mot andra.
Och alltså JA jag VET att jag har mamma och pappa och personalen och min pojkvän och några vänner. Och dom som ser dethär kommer kanske bli sura och tycka att jag är dum och har fel. Men alltså dethär är INTE kritik mot dom. Jag VET att alla säkert gör sitt bästa!
Men tillexempel mamma och pappa. Så jag VET att det är pågrund av MIG som jag inte kan bo hemma. JAG är för jobbig JAG gör för dåliga saker JAG är farlig för migsjälv. Jag VET det men även fast det är mitteget fel så ÄR ju inte dom där förmig på det sättet. Och dom har inte varit det på flera år. JA jag vet att dom nog älskar mig men dom ÄR ändå inte här. Och dom KAN INTE hjälpa mig även fast dom nog vill.
Och samma med vänner så jag har egentligen kanske två vänner irl och några online. Och dom irl så denena är vuxen och hon är nog egentligen bara som en vän för MIG men inte tvärtom. Så det räknas egentligen inte. Och denandra bör här på hvb. Och hon ÄR jätte snäll och gullig och en jätte bra vän men jag kan ju inte prata om allt jobbigt med henne så hon kan inte vara ett stöd på det sättet. Utan hon har ju jätte mycket egna problem så jag kan liksom inte komma med mina problem och jobbiga känslor till henne. Och jag vill SÅKLART inte trigga henne!
Och mina online vänner så det är samma sak att jag VET att dom säkert gör sitt bästa! Men dom har ju fullt med sina saker med så jag VET att jag är jobbig för dom. För att dom måste ta tid för att skriva till mig fast dom har så mycket redan ändå. Och jag känner mig ändå så jävla ensam och det blir miss förstånd och massa sånt så jag FATTAR att jag ÄR jobbig för dom. Och jag märker att dom tycker det ibland ÄNDÅ så vill dom ändå ha kontakt med mig. Så jag vet att dom gör så mycket dom kan men det är samma som med mamma och pappa att det är ju MITT fel att det bara inte funkar ÄNDÅ.
Och ja mina hundar ❤️💔 Man ska inte tänka såhär heller. Men jag VILL vara hos Bella i himlen. Jag vill inte svika M eller min valp men jag vill vara hos henne. Och M mår bättre nu ÄNDÅ så kan jag bara tänka att han inte kommer leva så länge till. Jag hade iprincip panik för att jag var nästan säker att han skulle dö NU eller på Bellas års dag. Och jag är jätte tack sam att han mår bättre SÅKLART men det är som att min hjärna var in ställd på att han skulle dö så jag kan inte slappna av i att han lever nu liksom. Utan jag kan ändå vara tänka att han kommer dö och då känner jag mig HEMSK för det också. Och att jag inte kan VILJA finnas för min valp ens 💔 Jag fattar inte vad det är för fel i mitt huvud.
 

Jag förstår inte riktigt hur du menar nu måste jag erkänna.
Jag kan förstå om du inte vill berätta saker för din skull - att det kanske känns jobbigt att berätta för det är en jobbig sak i sig. Det är inte så att man ska strunta i om man gör någon annan ledsen, men i det här fallet så tycker jag att det är en massa saker som spelar in. Det är Du som bestämmer vad du ska skriva och du skriver ALDRIG taskiga saker om andra eller så - om du behöver få ur dig något och beskriva nåt jobbigt för dig och de tycker att det är jobbigt för DOM så är det inte ditt ansvar. Du skriver aldrig dumt tycker jag.
Jag vet inte hur jag ska förklara. Men om jag tillexempel tycker att det är ännu mera jobbigt och att ensam känslan är ännu mera starkare för att vissa personer kanske inte kan eller inte vill skriva med mig då. Så om jag försöker att förklara det då så tycker vissa att jag är jobbig. Även ifall jag försöker förklara att jag inte menar det som kritik. Men ändå så kanske det märks på deras svar när dom svarar att jag ÄR jobbig och att dom blir irriterade påmig.
Så tillexempel kanske dom svarar om att dom har jätte mycket att göra och att dom försöker att skriva när dom har tid och sånt. Och att det märks i svaret att den personen tycker att jag inte borde känna ensam känslor eller att jag inte borde be rätta det. Och även om jag tillexempel redan HAR skrivit nånting som förut som det jag tog bort. Och då blev det jobbigt för att jag nästan inte fick några svar om det och då skrev jag att det kändes som att jag hade gjort fel som skrev det och att man inte skulle disskutera om sånt. Och då var det flera som svarade ungefär som att jag kände fel eller tyckte fel för att jag blev ledsen för det. Så då var det också fel att jag skrev det och dom tyckte att jag var dum och orätt vis och alltmöjligt som skrev att jag blev ledsen.
Och även här så är det ju fråga sättning för att jag inte BORDE ha ensam känslorna. För att uppen bart så är det fel och då får jag dåligt sam vete att jag känner så och är så jävla o tack sam tillexempel mot min pojkvän och min kompis här.
 
Jag vet inte hur jag ska förklara. Men om jag tillexempel tycker att det är ännu mera jobbigt och att ensam känslan är ännu mera starkare för att vissa personer kanske inte kan eller inte vill skriva med mig då. Så om jag försöker att förklara det då så tycker vissa att jag är jobbig. Även ifall jag försöker förklara att jag inte menar det som kritik. Men ändå så kanske det märks på deras svar när dom svarar att jag ÄR jobbig och att dom blir irriterade påmig.
Så tillexempel kanske dom svarar om att dom har jätte mycket att göra och att dom försöker att skriva när dom har tid och sånt. Och att det märks i svaret att den personen tycker att jag inte borde känna ensam känslor eller att jag inte borde be rätta det. Och även om jag tillexempel redan HAR skrivit nånting som förut som det jag tog bort. Och då blev det jobbigt för att jag nästan inte fick några svar om det och då skrev jag att det kändes som att jag hade gjort fel som skrev det och att man inte skulle disskutera om sånt. Och då var det flera som svarade ungefär som att jag kände fel eller tyckte fel för att jag blev ledsen för det. Så då var det också fel att jag skrev det och dom tyckte att jag var dum och orätt vis och alltmöjligt som skrev att jag blev ledsen.
Och även här så är det ju fråga sättning för att jag inte BORDE ha ensam känslorna. För att uppen bart så är det fel och då får jag dåligt sam vete att jag känner så och är så jävla o tack sam tillexempel mot min pojkvän och min kompis här.
Jag tror jag förstår iallafall lite.
Det är som motstridiga känslor där ensamkänslan tar över mest hela tiden även om du inte vill eller kritiserar så blir det kaos inuti dig.
De känslorna finns ju där. Jag tycker inte de är fel eller att de är fel att diskutera dom.

Kram ❤️
 
Så tillexempel kanske dom svarar om att dom har jätte mycket att göra och att dom försöker att skriva när dom har tid och sånt. Och att det märks i svaret att den personen tycker att jag inte borde känna ensam känslor eller att jag inte borde be rätta det.

Så är det inte. Alla som skriver till dig här i dina trådar är supernoga att inte lägga skuld på dig, det finns inget svar som du fått där det märks i svaret att du inte borde känna ensamhetskänslor eller inte heller borde berätta det-tvärtom. Och självklart är många upptagna dels heltid med arbete och flera, de flesta kanske- har djur i det som ska skötas om.

Men- enligt mig- så är det din självdestruktiva sida , vilket du inte rår över i nuläget, som väljer att tolka svar du får negativt så du mår dåligt av det också.
 
Så är det inte. Alla som skriver till dig här i dina trådar är supernoga att inte lägga skuld på dig, det finns inget svar som du fått där det märks i svaret att du inte borde känna ensamhetskänslor eller inte heller borde berätta det-tvärtom. Och självklart är många upptagna dels heltid med arbete och flera, de flesta kanske- har djur i det som ska skötas om.

Men- enligt mig- så är det din självdestruktiva sida , vilket du inte rår över i nuläget, som väljer att tolka svar du får negativt så du mår dåligt av det också.
Fast jag skrev inte att jag menade här på bukefalos heller ellerhur? Och ja jag vet att du tror att exakt ALLT jag tänker och känner och gör är att jag är själv desstruktiv.
 
Fast jag skrev inte att jag menade här på bukefalos heller ellerhur? Och ja jag vet att du tror att exakt ALLT jag tänker och känner och gör är att jag är själv desstruktiv.

Ok va bra då förstår jag då är det på ett annat forum. Det är nog svårt- ja omöjligt- att hitta ett annat forum med så många som är så empatiska och håller i så som på buke. Att jag tolkade din skrift som om det delvis var buke är för att flera av dina bukevänner gått in o bett om ursäkt för att de inte hunnit skriva till dig just för de har haft annat i livet mkt att göra.
 
Fast jag skrev inte att jag menade här på bukefalos heller ellerhur? Och ja jag vet att du tror att exakt ALLT jag tänker och känner och gör är att jag är själv desstruktiv.

Nej det vet jag verkligen inte, men att du är kraftigt självdestruktiv följer som en röd tråd i dina inlägg, det måste väl ändå din terapeut sagt till dig och berättat om ? Och inte exakt allt-lägg inte ord i min mun- men mycket. Hade inte svarat om du inte skrivit "exakt allt", vilket jag inte påstått.
 
Ok va bra då förstår jag då är det på ett annat forum. Det är nog svårt- ja omöjligt- att hitta ett annat forum med så många som är så empatiska och håller i så som på buke. Att jag tolkade din skrift som om det delvis var buke är för att flera av dina bukevänner gått in o bett om ursäkt för att de inte hunnit skriva till dig just för de har haft annat i livet mkt att göra.
Nej det är inte på ett annat forum.
 
Nej det vet jag verkligen inte, men att du är kraftigt självdestruktiv följer som en röd tråd i dina inlägg, det måste väl ändå din terapeut sagt till dig och berättat om ? Och inte exakt allt-lägg inte ord i min mun- men mycket. Hade inte svarat om du inte skrivit "exakt allt", vilket jag inte påstått.
Nej men du vet ju säkert mycket bättre hur jag är motför psykologen och personalen på hvb enligt dig iallafall. Och kanske inte så konstigt att det verkar som att du tycker det efter som att domenda gångerna som du skriver nånting till mig är för att skriva att jag är själv desstruktiv.
 
Och även här så är det ju fråga sättning för att jag inte BORDE ha ensam känslorna. För att uppen bart så är det fel och då får jag dåligt sam vete att jag känner så och är så jävla o tack sam tillexempel mot min pojkvän och min kompis här.

Jag förstår att det kanske var dumt att jag frågade om ensamkänslor trots att du har pojkvän och så, så jag vill bara förklara mig lite.

Jag menade absolut inte att du inte borde ha ensamkänslor trots att du har pojkvän eller vänner för jag vet att jag kände mig väldigt ensam till och med när jag hade sambo. Han räckte liksom inte till som enda sällskap utan jag längtade jättemycket efter fler kompisar då.

Jag tänkte nog mer bara att jag inte riktigt förstod exakt hur du menade. Inte att jag tyckte att det var fel att du kände så. Jag är ledsen om jag fick dig att känna så ❤️
 
Jag förstår att det kanske var dumt att jag frågade om ensamkänslor trots att du har pojkvän och så, så jag vill bara förklara mig lite.

Jag menade absolut inte att du inte borde ha ensamkänslor trots att du har pojkvän eller vänner för jag vet att jag kände mig väldigt ensam till och med när jag hade sambo. Han räckte liksom inte till som enda sällskap utan jag längtade jättemycket efter fler kompisar då.

Jag tänkte nog mer bara att jag inte riktigt förstod exakt hur du menade. Inte att jag tyckte att det var fel att du kände så. Jag är ledsen om jag fick dig att känna så ❤️
Nej det var inte dumt. Alltså jag fattar att det nog låter dumt och konstigt att jag har så jävla mycket ensam känslor ÄNDÅ fast jag har dom som att jag inte upp skattar som eller nånting. Men jag GÖR det men dom kan liksom inte ta bort den ensam känslan heller.
 
Nej det var inte dumt. Alltså jag fattar att det nog låter dumt och konstigt att jag har så jävla mycket ensam känslor ÄNDÅ fast jag har dom som att jag inte upp skattar som eller nånting. Men jag GÖR det men dom kan liksom inte ta bort den ensam känslan heller.
Jag tyckte att du förklarade det väldigt bra tidigare och jag tror jag förstår hur du menar. Och det låter jättejobbigt.
 
Ja tillexempel. Men somsagt så det är ju på o lika sätt från vem det är men iallafall så skulle jag vilja att nån ville och kunde prata med mig när jag be hövde det FÖR ATT DEN VILLE inte för att den måste som personalen. Och att den skulle fatta MIG hur JAG funkar. Men förutom det så be ror det somsagt på vem det är.
Och jag ÄR tack sam för min tid med Bella! Men jag KAN INTE se till baka på våran tid och se allt som hon lärde mig 💔
Och ja jag vet att det är såntdär som man INTE KAN ändra på och jag får panik av sånt.

Jaha det kanske dom vill men det är fort farande att det är deras JOBB att dom MÅSTE bry sig.
Jag tänker att personalen jobbar där därför att de vill :) En vän till mig har ett liknande jobb, och hon tycker att det är givande för henne att diskutera med ungdomar i alla möjliga skeden av livet, och tycker att hon hela tiden lär sig något nytt. Så hon gör det absolut inte för att hon måste, utan för att hon tycker att det är det perfekta jobbet för henne, och jag tänker att det nog kan vara lika för personalen på ditt boende :)
 
Jag tänker att personalen jobbar där därför att de vill :) En vän till mig har ett liknande jobb, och hon tycker att det är givande för henne att diskutera med ungdomar i alla möjliga skeden av livet, och tycker att hon hela tiden lär sig något nytt. Så hon gör det absolut inte för att hon måste, utan för att hon tycker att det är det perfekta jobbet för henne, och jag tänker att det nog kan vara lika för personalen på ditt boende :)
Ja det kanske dom gör. Eller alltså jag tror också att dom som jobbar här VILL ha ett sånt jobb för om dom inte gillade att jobba här så skulle dom nog inte vara så bra heller. Men det är ju ändå deras jobb liksom och då måste dom ju som bry sig om oss som bor här. Så det är ju inte att dom precis VILL bry sig om MIG eller att dom VILL prata med mig eller um gås med mig. Utan jag bara råkar bo på deras jobb. Även fast dom kanske tycker om själva det jobbet liksom. Men det är ju ändå stor skillnad på det motför nån som pratar med mig och lyssnar på mig och fattar mig för att den bara vill det.
 
Jag tror det är väldigt vanligt att vi människor tar åt oss mer än vi behöver och läser andras inlägg med "hårdare ton" än vad de är skrivna i, särskilt om vi mår dåligt. Om någon inte har tid med en, är snäsig i tonen eller liknande tycker åtminstone jag att det är lätt att råka tolka det som att personen är sur på mig eller tycker jag är jobbig. För mig hjälper det i de lägena om jag får veta att personen inte är sur på mig, utan är morgontrött/stressad/har en dålig dag i största allmänhet. Men det är ju fortfarande inget konstigt om jag blir ledsen och känner mig dålig när någon är otrevlig mot mig, även om jag egentligen inte ÄR dålig.

Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera det här så att det blir begripligt, men en känsla kan ju vara "fel" i betydelsen att den inte stämmer med verkligheten. T.ex. om man känner sig jättedålig på något fast man egentligen är riktigt duktig, eller känner sig korkad fast man egentligen är supersmart. Men själva känslan är ju fortfarande på riktigt, och jobbig för personen som känner den.

Det hade såklart varit enklare för dig att inte känna en massa jobbiga känslor hela tiden, precis som det hade varit enklare för en person med cancer att inte ha cancer. Men om känslorna är där så är de ju det, liksom. Du är inte dålig för att du har dem eller skriver om dem, lika lite som en person med någon annan sjukdom är dålig för att den har sin sjukdom.
 
Jag tror det är väldigt vanligt att vi människor tar åt oss mer än vi behöver och läser andras inlägg med "hårdare ton" än vad de är skrivna i, särskilt om vi mår dåligt. Om någon inte har tid med en, är snäsig i tonen eller liknande tycker åtminstone jag att det är lätt att råka tolka det som att personen är sur på mig eller tycker jag är jobbig. För mig hjälper det i de lägena om jag får veta att personen inte är sur på mig, utan är morgontrött/stressad/har en dålig dag i största allmänhet. Men det är ju fortfarande inget konstigt om jag blir ledsen och känner mig dålig när någon är otrevlig mot mig, även om jag egentligen inte ÄR dålig.

Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera det här så att det blir begripligt, men en känsla kan ju vara "fel" i betydelsen att den inte stämmer med verkligheten. T.ex. om man känner sig jättedålig på något fast man egentligen är riktigt duktig, eller känner sig korkad fast man egentligen är supersmart. Men själva känslan är ju fortfarande på riktigt, och jobbig för personen som känner den.

Det hade såklart varit enklare för dig att inte känna en massa jobbiga känslor hela tiden, precis som det hade varit enklare för en person med cancer att inte ha cancer. Men om känslorna är där så är de ju det, liksom. Du är inte dålig för att du har dem eller skriver om dem, lika lite som en person med någon annan sjukdom är dålig för att den har sin sjukdom.
Jag tror att jag fattar hur du menar. Och ja man kanske läser som hårdare motför hur det är menat men ibland så ÄR man ju jobbig eller att andra tycker att man inte borde känna som man gör. Men det be höver ju inte vara att den är O TREVLIG men det kanske märks ändå.
Alltså om jag ska skriva två exempel. Så jag menar INGET neggativt om dom personerna nu så ingen be höver tro det utan det bara råkar bara domhär exemplen som jag kommer på.
Men tillexempel att jag skrev att jag kände mig mera ensam och som över given för att vissa personer inte skrev till mig den dagen. Även fast jag fattade varför men det var ändå jobbigt förmig liksom och jag hade ändå den känslan. Och då svarade en att den hade jätte mycket att göra och att den inte hann med vissa saker och att då fick den dåligt sam vete för att den inte hade skrivit med mig också. Ungefär så men jag kommer inte håg EXAKT men det spelar ingen roll heller. Men ändå så då var det ju uppen bart att jag VAR jobbig för den personen och att jag INTE borde ha skrivit det.
Och ett annat exempel att jag skrev att jag kände mig dum och som att jag hade gjort fel för att jag skrev om saker och ingen svarade så det kändes som att man inte ska skriva om sånt och att iprincip alla tyckte att det var o viktigt och att jag blev ledsen för det. Och då skrev en ungefär att jag var orätt vis mot andra. Så alltså borde jag INTE ha berättat att jag blev ledsen och försökt att förklara varför för då var ju jag orätt vis.
Och det är såna saker jag menar som i dom exemplen. Att då är det ju inte att jag har fel upp fattning eller nåtsånt utan uppen bart så ÄR jag jobbig då eller gör fel om jag skriver endel saker ENLIGT ANDRA. Och då känner ju jag mig skit och att jag gör fel och är dålig som skriver det fast att jag INTE borde det.
 
Ja det kanske dom gör. Eller alltså jag tror också att dom som jobbar här VILL ha ett sånt jobb för om dom inte gillade att jobba här så skulle dom nog inte vara så bra heller. Men det är ju ändå deras jobb liksom och då måste dom ju som bry sig om oss som bor här. Så det är ju inte att dom precis VILL bry sig om MIG eller att dom VILL prata med mig eller um gås med mig. Utan jag bara råkar bo på deras jobb. Även fast dom kanske tycker om själva det jobbet liksom. Men det är ju ändå stor skillnad på det motför nån som pratar med mig och lyssnar på mig och fattar mig för att den bara vill det.
Fast jag tror att det är lite både ock. De har ett jobb som de trivs med och ja, det ingår att umgås med de boende. MEN jag vet ju från när jag jobbat på ett boende att visst fasen gillade jag de som bodde där på riktigt. Våra vägar hade inte korsats alls om inte jag hade jobbat där de bodde. Sen är det såklart på ett annat sätt om man träffats utan att det är någons jobb. Jag hade kontakt efter¨åt med två av dem efteråt - en annan dog alldeles för snabbt annars hade vi nog också fortsatt att prata. Detta var innan internets tid (fatta hur gammal jag är)
 
Fast jag tror att det är lite både ock. De har ett jobb som de trivs med och ja, det ingår att umgås med de boende. MEN jag vet ju från när jag jobbat på ett boende att visst fasen gillade jag de som bodde där på riktigt. Våra vägar hade inte korsats alls om inte jag hade jobbat där de bodde. Sen är det såklart på ett annat sätt om man träffats utan att det är någons jobb. Jag hade kontakt efter¨åt med två av dem efteråt - en annan dog alldeles för snabbt annars hade vi nog också fortsatt att prata. Detta var innan internets tid (fatta hur gammal jag är)
Ja men det är somsagt ändå skillnad. Och framför allt så det är deras jobb och dom MÅSTE ha an svar för mig liksom. Så det blir ju väldigt mycket skillnad motför nån som bryr sig och pratar och lyssnar bara för att den vill det utan att den får lön för att göra det och att den har an svar för en.
 
Ja men det är somsagt ändå skillnad. Och framför allt så det är deras jobb och dom MÅSTE ha an svar för mig liksom. Så det blir ju väldigt mycket skillnad motför nån som bryr sig och pratar och lyssnar bara för att den vill det utan att den får lön för att göra det och att den har an svar för en.
Ja!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 480
Senast: karl_h
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 733
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 195
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp