Saker min gravidapp säger

Jag mådde också toppen hela min graviditet efter illamåendet släppt, det är bara att njuta och vara glad åt det 😅. Det var väldigt tungt på slutet men jag hade ju också två ungar på totalt över 6 kg att släpa på så i efterhand känns det nästan ännu märkligare att jag mådde så bra än vad det gjorde då.
Jag minns sista helgen innan igångsättning när jag var i v 37 och var på stan med min sambo som köpte en höstjacka. Expediten sa att den passade väldigt bra på barnvagnspromenader och jag tänkte ”men herregud vilket sammanträffande, hur kan hon veta att vi ska få barn??” innan jag kom på att det eventuellt syntes på mig 😅.
 
Man får såklart göra och känna precis som man vill. Det problematiska är gravidapparna som berättar hur det SKA vara. Blir så himla fel!
Men gud ja! De allra allra flesta faller ju inom normalspannet under sin graviditet oavsett om det är att de älskar att vara gravida eller hatar det.

Jag hade liksom inte blivit förvånad om jag ogillat det eftersom jag har viss slev kroppsuppfattning och det hade varit okej om än jobbigt.

Ja, det blir himla fel. På så många olika sätt.
 
Jag mådde också toppen hela min graviditet efter illamåendet släppt, det är bara att njuta och vara glad åt det 😅. Det var väldigt tungt på slutet men jag hade ju också två ungar på totalt över 6 kg att släpa på så i efterhand känns det nästan ännu märkligare att jag mådde så bra än vad det gjorde då.
Jag minns sista helgen innan igångsättning när jag var i v 37 och var på stan med min sambo som köpte en höstjacka. Expediten sa att den passade väldigt bra på barnvagnspromenader och jag tänkte ”men herregud vilket sammanträffande, hur kan hon veta att vi ska få barn??” innan jag kom på att det eventuellt syntes på mig 😅.
Tro mig jag njuter även om det är helt sjukt att mina höfter inte längre är min bredaste punkt på kroppen, toppen på magen och bak till ryggen är numera bredare :eek: hur jag än gör så är jag i vägen för folk :rofl:


Jag fick också en liknande kommentar när jag skulle köpa skor och funderade över hur säljaren kunna gissa att jag var gravid för någon vecka sen... Kan kanske ha något att göra med att jag ser ut som att jag svalt en badboll. 😂
 
Det finns en artikel om det med. Ska jag våga kika och visa er? :jawdrop::laugh:
Det är ju nästan ett måste nu :laugh:

När jag var gravid (mååånga år sen, fanns inga appar då) så var jag fullkomligt ALLERGISK mot folk, artiklar, böcker osv som beskäftigt skulle tala om för mig hur jag mådde eller borde må och helst också vad jag borde göra, känna, köpa, avstå från, äta, inte äta osv..... Höll på att bli galen!
 
På allmän begäran: så här säger min app om när man gått över tiden.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230424_171304_com.masiofo.preggo.jpg
    Screenshot_20230424_171304_com.masiofo.preggo.jpg
    161,4 KB · Visningar: 67
Det där lär ju mycket mer sansat och normalt :D Märklig vecka då den där v 35, om författarna av någon anledning anser att allt är omöjligt och hemskt just då.
Visst gör det?

Nog för att jag gärna ser ett slut på graviditeten och vill ha Bebis på utsidan bc otålig så är det ju inte så himla illa.
 
Jag har varit sur på min gravidapp som jag tycker förskönar hela graviditet. 😅 Jeg känner 100% igen mig i allt din gravidapp skriver så kanske är den jag borde haft. 😄

(Men ja, även om jag kan relatera så ser jag ju hur konstigt det är skrivit 😅).
 
Jag har varit sur på min gravidapp som jag tycker förskönar hela graviditet. 😅 Jeg känner 100% igen mig i allt din gravidapp skriver så kanske är den jag borde haft. 😄

(Men ja, även om jag kan relatera så ser jag ju hur konstigt det är skrivit 😅).
Först, känns skumt att gilla eftersom du har en svårare graviditet men är mer ett uttryck för förståelse.

Visst är det konstigt att det inte verkar finnas något mellanting i apparna. Antingen så är allt guld och gröna skogar eller så är de så himla dystopiska.
 
Först, känns skumt att gilla eftersom du har en svårare graviditet men är mer ett uttryck för förståelse.

Visst är det konstigt att det inte verkar finnas något mellanting i apparna. Antingen så är allt guld och gröna skogar eller så är de så himla dystopiska.

Ja men kanske just för att det är så otroligt individuelt.. men ja de borde kunna skriva något som inkluderar alla. 😅

Jag upplever att ialfl dem der inte har några symptomer i första trimester kan bmiva ganska oroliga för det är allmänt känt att man är trött och illamående men om jag kollar på min umgängeskrets har ca 50% inte haft ett enda symptom. Så kan förstå man blir orolig om det är det som står och man själv inte känner något alls. (I min app tror jag dock de stod att många inte har symptomer… vilket jag var småbitter över 😅).
 
Ja men kanske just för att det är så otroligt individuelt.. men ja de borde kunna skriva något som inkluderar alla. 😅

Jag upplever att ialfl dem der inte har några symptomer i första trimester kan bmiva ganska oroliga för det är allmänt känt att man är trött och illamående men om jag kollar på min umgängeskrets har ca 50% inte haft ett enda symptom. Så kan förstå man blir orolig om det är det som står och man själv inte känner något alls. (I min app tror jag dock de stod att många inte har symptomer… vilket jag var småbitter över 😅).
Jag har ju knappt haft några symtom mer än att kaffe är odrickbart och lätt illamående när jag började med järntabletterna och innan jag regelbundet började känna av Bebis så kunde jag lika gärna inte vara gravid och det var så himla skumt. Jag hade ju sett flera ultraljud, hört hjärtljud hos barnmorskan och fått fantastiska provsvar från moderkaksprovet.

Missförstå mig rätt, jag är oerhörd glad över att ha en lätt graviditet men hade varit najs med något som antydde att jag var gravid innan magen och rörelserna kom.
 
Jag har ju knappt haft några symtom mer än att kaffe är odrickbart och lätt illamående när jag började med järntabletterna och innan jag regelbundet började känna av Bebis så kunde jag lika gärna inte vara gravid och det var så himla skumt. Jag hade ju sett flera ultraljud, hört hjärtljud hos barnmorskan och fått fantastiska provsvar från moderkaksprovet.

Missförstå mig rätt, jag är oerhörd glad över att ha en lätt graviditet men hade varit najs med något som antydde att jag var gravid innan magen och rörelserna kom.
Kan verkligen förstår det. Tycker jag hört många säga samma. Just för man heller inte kan se eller känna något förrän man typ är halvvägs (för många). Och personligen tyckte jag UL var så surrealistiskt. Kunde aldrig förstå det var i MIN mage. 🙈 Men med tanke på hur jag annars mådde (mår) var jag säker på att det hände något i min kropp. (Inte att det är en garanti för att allt går bra. )
 
Haha oj, förlåt jag ska inte skratta för det är knappt roligt men.. VAD är det för text?! 😅 Jag har haft Preglife och den har varit kort och saklig, och uttryckt sig att ”i v. X är det vanligt att känna” osv. samt inte alls så värdeladdade ord. Exempelvis ”vanligt att känna sig stor” eller ”vanligt att känna sig trött”.
 
Kan verkligen förstår det. Tycker jag hört många säga samma. Just för man heller inte kan se eller känna något förrän man typ är halvvägs (för många). Och personligen tyckte jag UL var så surrealistiskt. Kunde aldrig förstå det var i MIN mage. 🙈 Men med tanke på hur jag annars mådde (mår) var jag säker på att det hände något i min kropp. (Inte att det är en garanti för att allt går bra. )
Jag tycker nog fortfarande att allt med att vara gravid är rätt surrealistiskt. Det växer något i min mage som inte är farligt det är för mig orimligt konstigt. Normalt sett när det växer saker i ens kropp så är det inte jättepositivt direkt. 🙈
 
Haha oj, förlåt jag ska inte skratta för det är knappt roligt men.. VAD är det för text?! 😅 Jag har haft Preglife och den har varit kort och saklig, och uttryckt sig att ”i v. X är det vanligt att känna” osv. samt inte alls så värdeladdade ord. Exempelvis ”vanligt att känna sig stor” eller ”vanligt att känna sig trött”.
Men visst är texten helt wacko? Tidigare veckor så har det liksom varit man kan känna si man kan må så men det är lika normalt att inte uppleva det. Nu var det livet är såååå miserabelt och du är ett vrak!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 546
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 779
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 683
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp