Saker som följde med er sambo

Sjuka mängder av datordelar och tvspelsgrejer, är alltså flera lådor fulla men han gör inget med det, sen då han väl behöver något ur oredan så svär han över hur svårt det är att hitta :grin:

Så kläder, tror jag räknade ut att han hade typ 30 par jeans, nått liknande antal skor och tröjorna har jag inte ens försökt mig på :eek: och manga, seriöst ett helt skåp, han tar aldrig fram dom och läser (såklart) men dom ska prompt ta plats trots att huset har väldigt snålt om förvaringsutrymme, vi hade rymt bådas kläder i den garderoben om han bara rensade ut


jag hade med mig två hundar, numera bara en men han invigde huset med att kissa på en gardin första gången han fick följa med så kanske inte ska klaga så mycket på hans grejer? :angel:
 
Sambon kom med verktyg till förbannelse som ligger överallt, 3 akvarium (numer har vi 4 men bara 3 igång), en hel hög med gitarrer 3 datorer och en massa möbler.

Vi hade ett fullt bohag med oss båda två så vi har fått rensa en hel del. Båda har två barn sedan innan, han hade med sig en hund utöver alla fiskar och jag en katt
 
Ja.. Min sambo hade ju en motorcykel i vardagsrummet. Jag flyttade in hos honom så jag kunde faktiskt inte klaga, den stod inte ens i vägen så vad tusan. Däremot fick den flytta till garage när dottern föddes.

Jag hade med mig löjligt mycket kläder som inte används och en 12 år gammal kanin som jag var väldigt noga med skulle få lov att springa fritt i lägenheten :D
 
Förutom svärmor så kom det en massa SAAB och VW grejer. När vi köpte huset så kom alla elektrikergrejerna som är bra att ha. En friggebod på 25 kvm och jag får ha 0,5 m på en hylla.
 
Min make kom med mer än ett bohag! :laugh:
Vi har båda haft långa relationer tidigare, dock med skillnaden att jag flyttat med minimal packning, medan maken tagit med hälften av ägodelarna i det tidigare förhållandet.
Summan blev att jag packar upp och installerar mig i nya boendet med mitt skrivbord, säng och dator samt sätter upp alla tavlor första kvällen. Fyra år senare har maken fortfarande inte hittat alla brödrostar som han ackumulerat under åren :laugh::laugh::laugh:
 
Jag och min nuvarande bor inte ihop så än så länge är det bara ett par tofflor

Men mitt ex fick saker av sin mamma hon gjort i lera :yuck:
Hattar man hängde på väggen och små strutar hon satte plastblommor i...
Pö om pö plockades de ner och mitt ex märkte inget :angel:
Sen kom hans mamma på besök och frågade vart de var för att sedan ta och sätta upp dem igen!?!
Gick inte att leva med den karln
Haha. Jag som arbetar som kursledare i keramik funderar ibland på vad de gör av sina saker de gör.. Men nu vet jag alltså. ;)
 
Bin :nailbiting:
Jag har lärt mig uppskatta honungen, men inte bina helt.
Åh jag önskar att min sambo haft med sig bin, hade varit perfekt till mina blommor ;). Istället hade han med sig ett rivningsfärdigt hus, två skrotbilar och en massa odefinierbart bråte. Själv hade jag med mig enorma mängder växter, ett litet kontrollbehov och möbler (varav en plyschsoffa i svagt grön befinner sig av någon outgrundlig anledning i svärmors källare).
 
Intressant att läsa vilka olika toleransnivåer folk har. Jag inser att jag inte skulle stå ut med någons husdjur, undantag katter. Jag tog för länge sedan ett aktivt beslut att jag bara vill ha djur med eget boende.
Jag har bott med gitarrer och förstärkare och distboxar och sladdar vilket jag inte haft det minsta emot eftersom det också är mitt stora intresse. Stora tv-apparer och stereoapparater som varit bättre än mina egna och vi har haft fantastiska skivsamlingar tillsammans!
Själv är jag en hamster som förutom en stor skivsamling har ett ännu större bibliotek vilket inte alltid har varit populärt.
 
Eftersom vi träffas och flyttade ihop när han var tjugo så kom han med lätt packning (typ sin dator). Däremot så sålde han av större delen av mitt bohag och skaffade in nytt samt målade om i hela min lägenhet.
😆
 
Trav !!!
Visserligen har jag jobbat med travhästar och kört och tränat själv MEN min sambo har tagit det till en helt annan nivå ;)
Våra husvagnssemestrar hamnar där sommartravet går , en fredagsmysmiddag innehåller ett självklart inslag ATG live på bordet.
Juldagsmiddagen har obligatoriska pauser när det går lopp. Lördag efter 15 går det inte att boka in något förens efter V75 och på det 4 hästar i träning.
Och ja det smittar kan inte vara utan det heller numera och jag ser det som ett naturligt inslag i vårat liv som jag inte vill byta ut !:banana:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 709
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 518
Senast: Imna
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 611
Senast: Brandgul
·
Övr. Katt Jag har funderat ett tag på att skaffa katt (eller katter) men jag är himla osäker på om jag har rätt förutsättningar för det. Är...
Svar
11
· Visningar
1 411
Senast: Beet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp