Saker som försvinner

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare multimedia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 056
M

multimedia

Vad gör man med stallkamrater som flyttar och "får med sig" saker? Polisanmäla?

Sv: Saker som försvinner

Kanske ringa dem först och säga att de "råkat få med sig" eller tagit saken/sakerna det handlar om och att du vet det och funderar på att polisanmäla - det brukar räcka.

Frågan är ställd. Inget svar. Kontakter med förra stallet säger att vi har rätt i vår misstänksamhet. Saker från det stället kastades när h*n lämnade vårt stall. Sakerna var märkta.

Vad är det för typ av saker? Dyra?

Ni kan inte helt sonika hämta era grejer till det nya stället personen flyttat till? Om ni har pratat med person alltså. Jag tycker det verkar drastiskt att polisanmäla, iaf om det är billigare saker, men å andra sidan så ska ju inte det spela någon roll...

Det beror väl lite på vad de tär för saker. Om det är mindre värdefulla saker så räcker det nog gott och väl med att bara ringa och säga att dom fått med sig det, men om det handlar om dyrare saker, och framförallt större saker, som man inte bara kan "få med sig" utan att man vet om det, så är det läger att först ringa och berätta, och även påpeka att det kan bli tal om en polisänmälan.

sånt händer ofta .. sen får man själv med sig lite av dem :angel:

Lånar knapp!
Kontakt med gamla stallet säger att polisanmälam varit på gång pga försvumma sadlar, vilke kom tillrätta efter hot om polisanmälan.
De ssker som försvunnit från vårt stall har varit en mänd dyra saker. H" n efterlämnade saker (kastade i soptunnan) vilka hade använts dagligen och som var märkta, felfria. Ser ingen annan anlledning att kasta dylika saker annat än att de var snodda från tidogare stall.

Hade det försvunnit sadlar från ert stall också då? För då är det ju läge att anmäla.. Det försvann en del saker från ett stall som jag hade häst i för ett par år sedan, men har man inga bevis på att personen tagit sakerna så finns det ju inte mycket polisen kan göra. Kan ni inte åka dit i smyg och kolla om ni ser sakerna? Vad sa personen när ni ringde h*n?

multimedia skrev:
Vad gör man med stallkamrater som flyttar och "får med sig" saker? Polisanmäla?

Säga till dem att ge fan i dina saker:idea:
Låsa in är effektivt, men hur kul är det att behöva göra det:confused:

Sånt händer ju skitofta, med billigare grejer. Inte så lätt kanske att få med sig fel sadel :angel:...
Om det handlar om stöld och dyra grejer så tycker jag defenitift att du ska anmäla! Om du inte kommer någon vart med att kontakta personen.

Tråkigt att man inte kan lita på sina stallkompisar :mad:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Någon som sålt på eller besökt SSHL (Sveriges största hästloppis) och fått sålt mycket, dvs har det varit mycket folk? Funderar på... 2
Svar
21
· Visningar
1 154
Senast: Liten
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
766
Senast: jemeni
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
426
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka