Saker vi aldrig lyckats lära oss

Rosett

Trådstartare
Kan väl inte bara vara jag som är helt obegåvad på vissa saker? *hoppas* :angel:

Jag har aldrig lyckats lära mig att åka baklänges på skridskor, minns att någon lärare visade att man kunde röra fötterna i ”vågor” så åkte man baklänges men jag kunde bara inte.

Gå på styltor. Såna där med klossar nedtill som man står på och så har man styltorna upp bakom axlarna. Alltså hur sjutton är det tänkt att man ska kunna hålla balansen så? :arghh:
 
Armhävningar.
Jag har varit ganska rejält stark iom att jag haft gård och många hästar. Jag kunde bära tungt och lyfta mycket. Men en enkel armhävning var lögn i helvete. Kanske beroende på att mina armar inte går att räta ut helt? Men det kunde inte min fars eller min farmors armar heller. Så det är ingen skada.
 
Skillnaden mellan assimilation och metates. Två jobbtermer som jag använder nära nog dagligen men lik förbannat aldrig får rätt på. Har en fusklapp bredvid datorn :o

Att förvara kläder vikta i lådor/på hyllor är hopplöst. Högarna rasar ju så fort man ska åt något längre ner! Jag har helt gett upp och min garderob består till 80%av galgar.
 
Kan inte heller höger och vänster automatiskt. Absolut inte när jag kör bil. Har kommit på att det är för att det känns enklast att svänga till vänster när man kör, och eftersom jag är högerhänt är höger mitt "enklaste", och då blir vänster automatiskt höger i mitt huvud när jag kör 😂 Min körskollärares vanligaste mening när jag övningsskörde "Här framme kan du ta höger... eller vänster går bra det med."
 
Senast ändrad:
Skillnaden mellan assimilation och metates. Två jobbtermer som jag använder nära nog dagligen men lik förbannat aldrig får rätt på. Har en fusklapp bredvid datorn :o

Att förvara kläder vikta i lådor/på hyllor är hopplöst. Högarna rasar ju så fort man ska åt något längre ner! Jag har helt gett upp och min garderob består till 80%av galgar.
Roligt med assimilation/metates. Funkar det att tänka på similar för assimilation, att ljuden blir mer lika varandra?
Undrar en till logoped :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 144
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 196
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 979
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 130
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp