Säkerhetskopior

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Mathilda_90
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 903
M

Mathilda_90

Nu äntligen har jag fått min nya dator =D Och tänkte göra någon säkerhetskopia om det skulle börja krångla...

Om jag går in på Kontrollpanelen --> System & Säkerhet --> Säkerhetskopiering och återställning så kan jag välja mellan att göra en systemavbildning eller en systemreperationsskiva.. Vilket är det jag ska göra? Eller är det både och?

Har inte gjort något sådant här innan och vet inte riktigt hur det fungerar.. Någon som har något smart att säga :p ?

Sv: Säkerhetskopior

Det är en systemavbildning du vill göra. Tänk dock på att den återställer allt till hur det var när den skapades, så det kan vara en bra idé att göra den efter du satt upp datorn som du vill ha den, med de program du behöver. Se sen även till att ta vanliga backuper på användarfiler regelbundet efteråt.

En systemreparationsskiva kan dock också vara användbar. Har du fått med installationsskiva för Windows behöver du dock ingen sådan extra reparationsskiva då de verktygen även finns på den.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 645
Senast: Sassy
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
196
· Visningar
27 118
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka