SÄkerhetsstygbyglar!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare annnaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 009
A

annnaa

Jag är ett sånt där pucko som inte använder säkerhetsstigbyglar ens i hoppningen. Anledningen är att jag trivs så bra med mina mark todd aliminium-stigbyglar. Såna med bred platta. Jag får så otroligt mycket bättre skänkelläge och bättre balans med dem.

Min mamma ska till globen och har sagt att hon kan köpa ett par till mig, så min fråga är; vilka är mest lik mark todd i känslan? Kan absolut inte rida med ledade stigbyglar, de är de värsta som finns :devil: Har kollat lite på freejump-soft up's, någon som har testat?

Kom med tips!!

Sv: SÄkerhetsstygbyglar!!

Har googlat runt lite och hittat något spännande:barnes buckle! MEN jag tror inte att mina aliminiumstigbyglar får plats. Någon som vet? Eller någon som vet om det finns några andra liknande? :)

Kwick-Out tycker jag har en rätt bred fotplatta iaf. Och av egen erfarenhet vet jag att de löser ut som de ska :)

Jag har faktiskt spanat lite på dem. Är de tunga eller lätta? :)

Lättmetallstigbyglar ÄR säkra. Jag har haft Freejump men tycker bättre om lättmetall.

Så om man har typ mark toddstigbyglar i aliminium så är de säkra? Alltså man behöver inte oroa sig? Hur då? Tusen frågor ;)

Läste om en läkare som red och hon använde bara alu-stigbyglar som enligt henne var de säkraste. Om jag minns rätt menade hon att vikten gör att de inte följer med foten så man riskerar att fastna utan flyger av den istället om man trillar av. Minns jag fel så var konsensus i alla fall att alu-stigbyglar är säkra så jag fortsätter ha dem som favvosar.

De lät faktiskt fullt möjligt. Sen tror jag att mina småfossingar inte har så lätt att fastna i MT-stigbyglarna ;)

Liknande trådar

Dressyr jag har en väldigt bred kort häst, inte fet utan breda revben, sadeln är extra vid. själv är jag inte extremt bredhöftad men inte...
Svar
8
· Visningar
1 891
Senast: flashlight
·
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 394
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka