Säkerhetsväst?? HJÄLP!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kalle johansson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 431
K

kalle johansson

Hejsan!

Min flickvän fyller år snart och jag har tänkt att köpa en säkerhetsväst till henne....eftersom jag inte vet vilken/vilka som är bra, så frågar jag er!! :)

Vilken ska jag köpa... och var (internet)???

Den ska vara säker och hållbar men framförallt bekväm!!.. så att hon verkligen använder den...!!!

Har ni några tips att ge till en kille som inte vet
så himla mycket om sånt här??

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

:banana: Jag vore överlycklig om jag får många svar!! :banana:

Sv: Säkerhetsväst?? HJÄLP!!!

Vilken samrt present! *vill med ha sådan pojkvän :D *

Zippavästarna tycker jag är skönast, finns bla på www.henrikssonsridsport.se. Glöm inte att ta rätt mått så hon får en lagom stor väst.
(står på henriksson hemsida var man ska mäta samt en storleksguide)

Angående säkerheten så finns det 3 nivåer, västar med lila märke är säkrast och är "godkända" för tuff ridning som fälttävlan och hoppning. Det är egentligen (enligt mig) lika bra att lägga pengarna på en ordentlig väst då det inte är hemskt stora prisskillnader.
Beta lila = nivå 3, säkrast
Beta brun = nivå 2, normal ridning
Beta ? = nivå 1, bör endast användas av jockeys tror jag rekomenationerna säjer.
Färgerna har varierat lite beroende på hur gamla västarna är, men lila har alltid varit säkrast, numera kommer brunt efter. innan var blå märken nästsäkrast, men ska du köpa en ny väst behöver du inte bry dig om det.

Lycka till! :bump:

jag vill gärna veta vilken väst som är bäst!!!
Ge gärna förslag på vilken väst jag ska köpa till min flickvän...:confused: :confused:

Zippa är sköna tycker jag. Annars finns det lättviktsvästarna som typ alla ponnyryttarna har.

Race safe ( RS 2000 ) västarna är väl bekväma och smidiga. se bara upp på så att du köper rätt storlek till henne.

Kika på denna sida under fliken "säkerhetsvästar" så får du lite tips.

http://www.feednrace.se/

Lycka till :banana:

Den här typen av väst är nog den som är bekvämast:
D8600.gif

Det är den typen som Fidelity kallar lättviktsväst.

Det finns några varianter som ser snarlika ut, men som ligger i olika prisklasser. De har dock samma säkerhetsklassning, European standard EN13158:2000 Nivå 3, som är den säkraste nivån. Du kan läsa mer om säkerhetsklassning av säkerhetsvästar här. Om du söker i forumet finns det ganska många trådar som handlar om säkerhetsvästar.

Absolut, RS 2000 är ju en av varianterna :) Men jag hann inte se ditt svar innan jag svarade.

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 746
Senast: Edla
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 442
Senast: Emuliiaa
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka