Säkerhetsväst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Epona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 47
  • Visningar Visningar 4 655
Sv: Säkerhetsväst?

Provat den nya Zippa västen nu. Outlyne heter den. Den är mycket mjukare och satt jättebra på mig iaf. Nu ska jag bara ta med mig mina julklappspengar nästa gång och då blir det shopping av.

Jag har precis börjat prova några västar för första gången. Jag provade en Racesafe, som kändes förvånansvärt bekväm, men den var för kort på framsidan, ca 0.5-1 cm över sista revbenet.

Jag provade också några västar av CRW men tyckte att de kändes otroligt obekväma, stora och klumpiga, och de var även på gränsen till för korta över revbenen. jag inser att det kommer bli ett problem att hitta en som är tillräckligt lång och sitter bra i övrigt, men hur viktig är egentligen de där sista få centimetrarna?

Jag kommer absolut inte vilja ha en som inte är i "små rutor" (utom kanske zippa, har inte provat ännu) så ngn som vet en liknande RS till bra pris?

Riders Company heter väl den som är liknadne Race Safe, kostar tusenlappen mindre.
Köpte mig själv en Zippaväst igår, den passade mig bättre eftersom jag har ganska kort rygg och den gick att få i olika längder.
Samma pris som Race Safe västen och utbytbart överdrag plus att du kan plocka loss överdraget och byta dragkedja om det nu skulle behövas. Dragkedjan skulle tydligen också vara av bättre kvalité i Zippavästen enl. butiken.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 090
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 689
Senast: Ajda
·
Utrustning Diskuterade säkerhetsvästar häromdagen och det där med att i princip alla (hopp-)ungdomar slänger västen längst in i garderoben och... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 875
Utrustning Det finns ju en uppsjö av västar och jag vet att prova sig fram är det enda sättet att VETA. Nu vill jag bara ha lite tips på vilka...
Svar
6
· Visningar
1 385
Senast: Loretta713
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Tapeter tapeter tapeter
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur