Säkerhetsväst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Epona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 47
  • Visningar Visningar 4 655
Sv: Säkerhetsväst?

Jag hörde att det blir obligatoriskt med säkerhetsväst vid hopptävlingar nästa år, men är det för ryttare som är under 18 eller för folk som är 18 också? Jag tävlar visserligen inte, men det kanske skulle vara roligt att prova på, och jag fyller 18 nästa höst.

Gäller detta bara hoppning eller är det dressyr också?
Och är det även för de som rider på häst? :confused:

Säger bara, KÖP RIDERS COMPANY!

Den västen har jag med, är super! och lätt o smidigt! :D:D
Har dock köpt en lite kortare då jag har dressyrsadel som är ganslka djup, en med längre rygg slår i sadeln annars..

Gäller för alla de som tävlar hoppning fram till året de fyller 19, oavsett om de rider ponny eller häst.

Man sätter fast den med en kabel i en av ringarna framtill pa sadeln. Ramlar man sedan av loses den ut. Nar man hoppar av hästen sa losgor man denna kabel (fast jag skulle nog raka glomma att gora det och da säger det väl pang...).
Används redan av motorcyklister i en del länder.

kl
Funderar starkt på en Riders Company, har sett många rekommendera den här på buke ;)

Nån som inte gillar den ?

Man sätter fast den med en kabel i en av ringarna framtill pa sadeln. Ramlar man sedan av loses den ut. Nar man hoppar av hästen sa losgor man denna kabel (fast jag skulle nog raka glomma att gora det och da säger det väl pang...).
Används redan av motorcyklister i en del länder.

Låter smart. :) Är nog värt att provas..

kl
Funderar starkt på en Riders Company, har sett många rekommendera den här på buke ;)

Nån som inte gillar den ?

Det skulle jag också vilja veta. =p

Så, alla kommentarer om Riders Company-västen är varmt välkomna! ;P

Säger bara, KÖP RIDERS COMPANY!
RS är mkt klumpigare än RS.

:D

Om man är under 19 så tycker jag att ni ska köpa en Racesafe, då det är den enda formsydda säkerhetsvästen som är godkänd för tävling.

Men Riders Company skulle vara godkänd tills 2009, sen vet jag inte mer ifall den skulle vara godkänd längre eller icke godkänd.
Läste det i en tråd i hoppforumet, där finns även kommentarer om RC:en :)

RS är mkt klumpigare än RC.

Men Riders Company skulle vara godkänd tills 2009, sen vet jag inte mer ifall den skulle vara godkänd längre eller icke godkänd.
Läste det i en tråd i hoppforumet, där finns även kommentarer om RC:en :)

jo men RS är den enda godkända smårutiga västen. Det är väl ändå onödigt att köpa en väst för 1 år om man nu har flera år kvar?

Okej.. Men jag fyller 18 i år, så för min del kan jag väl köpa vilken som. Är det någon som har en bild på sig och sin RS/RC-väst? Skulle vara intressant och se vad det är för skillnad mellan dem..

Är det någon som har en zippa-väst förresten? Vad tycker ni om den?

Okej, nu har jag ÄNTLIGEN kommit mig för att prova både en Racesafe 2000 och en Zippa. :D

RS är ju mycket snyggare, tycker jag, men ärligt talat kändes den klumpig jämfört med Zippa? :crazy: RS ser väldigt smidig och bra ut, men Zippan märkte man inte ens av att man hade på sig efter en liten stund..

Är det någon annan än jag som har provat båda? Vad tyckte ni? Och ni som har någon av dem, vad betalade ni för er väst?

Zippan är outstanding!!!! Helt klar värt de extra slantar man får lägga upp, finns dessutom med axelskydd....

Provade en RS och tyckte den var "tjock" under armhålorna. Ska prova den nya Zippavästen när butiken fått hem den. Den har kommit i mjukare variant som ska vara jätteskön. Tror jag ska springa runt på GHS och prova västar. Där måste väl de flesta modeller finnas antar jag.

Provade en RS och tyckte den var "tjock" under armhålorna. Ska prova den nya Zippavästen när butiken fått hem den. Den har kommit i mjukare variant som ska vara jätteskön. Tror jag ska springa runt på GHS och prova västar. Där måste väl de flesta modeller finnas antar jag.

Ja, visst är den? Det tyckte jag också. Zippan glömde man ju nästan bort att man hade på sig.

Jag har beställt en Zippa-väst idag förresten! De ska skicka efter den åt mig i min storlek, för jag behövde tydligen en extra lång. Den kommer på onsdag nästa vecka! :love: Jag är sjukt nöjd.

Jag har beställt en Zippa-väst idag förresten! De ska skicka efter den åt mig i min storlek, för jag behövde tydligen en extra lång. Den kommer på onsdag nästa vecka! :love: Jag är sjukt nöjd.

Hoppas du blir nöjd med din Zippa! Jag ska skaffa en sådan nästa gång jag byter!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 090
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 689
Senast: Ajda
·
Utrustning Diskuterade säkerhetsvästar häromdagen och det där med att i princip alla (hopp-)ungdomar slänger västen längst in i garderoben och... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 875
Utrustning Det finns ju en uppsjö av västar och jag vet att prova sig fram är det enda sättet att VETA. Nu vill jag bara ha lite tips på vilka...
Svar
6
· Visningar
1 385
Senast: Loretta713
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka