Säkerhetsväst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare extra_dvd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 2 836
Sv: Säkerhetsväst

Jag har alltid det! Mamma tvingar mig men jag vill ju ha det själv också. Att ramla av utan den känns inte som ett lockande alternativ :crazy: Eftersom jag alltid har haft den så har jag blivit så van att jag inte ens tänker på att den sitter där. Men nu börjar den bli för liten så jag är på jakt efter en ny :)

knapp.

Jag rider alltid med väst - även om jag bara skrittar en kvart på en häst som jag känner väldigt väl.
Västen gör ju ingen skada, den dagen man ramlar av och skadar sig rejält ångrar man nog att man inte hade någon väst. Jag vet alltför många ryttare som har råkat illa ut när de ridit utan väst och fått skador bara för att man inte orkar ha på sig en sak som man nästan inte märker!

Jag har alltid väst och hjälm för jag är rädd om mig själv och jag vet att en olycka kan hända alla.

Jag använder säkerhetsväst när jag hoppar och rider ut eller om jag rider en häst jag inte har ridit förut/en häst som jag känner mig lite osäker på...:)

Om det är dressyr och jag rider en häst som jag litar på så skippar jag den,eller om man bara ska skritta ut eller något i den stilen.

ja nästan alla gånger utom när jag rider dressyrlektion eller tävlar dressyr. Inte så smart kanske men ja. Fast när jag rider ut, hoppar eller rider min sköthäst i paddocken så rider jag allltid med väst. Undrar ibland varför jag gör det när jag inte har det när jag tränar dressyr inomhus :) fast kommer nog på det ibland när pållen INTE vill göra som jag o kör racerfart över hela paddocken o bockar :laugh:

jag har ridit med säkerhetsväst ca 3 gånger.

1 gång på en terräng pay and jump då det är ett måste.
2 gånger när jag skulle hjälpa till och rida in en av ridskolans bråkiga fjording och det är väl ca 7 år sedan nu.

nej jag rider inte med väst, vet inte varför det har blivit så alla växer ju upp med olika uppfostran, men hjälm har jag jämt när jag rider.

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
268
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
878
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka