Säkerhetsvästar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare DreamGodi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 3 999
D

DreamGodi

Hejsan;) Jag är på jakt efter en ny säkerhetsväst:) Jag undrar därför vilka märken ni tycker är bra och prisvärda:smirk: Lägg gärna in bilder elr länkar, så man kan få se hur dom ser ut:D

Sv: Säkerhetsvästar

Är det ingen som rider med skyddsväst elr???

Du kanske inte kan vänta dig svar inom åtta minuter alltid :smirk:

Jag använder en Zippa, BETA-nivå 3. Kostar ca 1600 enligt kefly.com

Zippa
jag tycker mycket om den, den är väldigt mjuk och följsam, stör inte ridningen till skillnad från min gmla från mountain horse. Lätt att anpassa och sitter perfekt med hjälp av två ställbara kardborrband i varje sida. Helt klart värd sitt pris :bow:

Okej:) Ja, den verkar fin! Måste man skicka efter den elr finns det butiker som säljer sådana?

Håller med _Runaway_ om Zippa västen, kanske marknades bästa väst! :love: Jag använder den vid hoppning och ridning på vänners hästar (hästar jag inte riktigt litar på till 110%).

Här hittar du Keflys hemsida, klicka sedan på butiker välj sedan det länet du bor i, efter det ser du alla butiker som säljer Kefly ABs produkter.
Hoppas att Zippa västen passar dig, om den gör det kan jag nästan redan nu på förhand anta att du kommer att bli super nöjd :D

Senast ändrad:

jag har en racesafe RS2000 som jag tycker jättebra om! Rider alltid med den! Finns bl.a. på www.feednrace.se tänk på att det är RS:an och inte jockeyvästen som ser likadan ut som du ska titta på i så fall..

Visst är den underbar :love: Jag får faktiskt ont i ryggen om jag INTE använder den, vilket ju i och för sig är bra för då vill jag ha den på mig vid all ridning ;)
Tror att många hästbutiker kan ta hem västen åt dig om de inte brukar sälja den.

Funderar på en Jacson Safety:) Är det någon som har en sådan elr har erfarenhet av dem?:confused:
Puttar samtidigt upp:angel:

sån har jag också..tycker den är grymt ful! :o

Halvblod_Rider skrev:
sån har jag också..tycker den är grymt ful! :o
Tycker inte heller att den var särskilt fin:eek: tycker inte om rutiga västar överhuvudtaget:(

Salinero skrev:
Håller med _Runaway_ om Zippa västen, kanske marknades bästa väst! :love: Jag använder den vid hoppning och ridning på vänners hästar (hästar jag inte riktigt litar på till 110%).

Definitivt INTE marknadens bästa väst :crazy: . Suger!
Klumpig som jag vet inte vad :eek:

Någon som vet om Tipperary västarna är godkända för fälttävlan ! Har hört både och. Vill ju inte köpa en svindyr väst som man inte får ha !! Har också hittat en kopia för bara en tusenlapp. Någon som vet något om den ?? Den är godkänd står det så det ska den väl vara antar jag, men någon som har någon erfarenhet av den. Finns på denna sida http://www.ridsportshopen.com/

Varning för den det är en riktigt dålig kopia av en Racesafe väst. Den är tillverkad i pakistan, dom har till och med satt i racesafes logga i dom. de kan omöjligt vara godkända klass 3 då de är delade på tvären i ryggen

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: Freazer
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka