Bukefalos 28 år!

Saknas i mitt liv

Sv: Saknas i mitt liv

Vad är det som är så hemskt med det då?


sa inte att de var hemskt. men ett bättre alternativ än att den får vara ensam.
för mig är inte dagis ett alternativ. men jag har oxå en familj och släkt som tjatar om att få låna min hund jämt så jag har ju inte de problemet.

se över er livstil vid valet av hundras är mitt störta råd. och lycka till med vovven :)
 
Sv: Saknas i mitt liv

sa inte att de var hemskt. men ett bättre alternativ än att den får vara ensam.
för mig är inte dagis ett alternativ. men jag har oxå en familj och släkt som tjatar om att få låna min hund jämt så jag har ju inte de problemet.
Nej du sa att det inte var rätt mot hunden.
att skaffa en hund för att ha den på hunddagis för att man inte har tid med den tycker ju jag inte är riktigt rätt mot hunden [...]
Varför undrar jag? Visst finns det hundar som inte alls trivs eller passar på dagis men det finns även hundar som ÄLSKAR att komma till dagis och njuter i fulla drag. Att inte hunddagis är ett alternativ för dig behöver väl inte betyda att det är skit för alla. Förstår inte vad det är för skillnad att ha hund hos dagmatte för att man, som du uttrycker det, "inte har tid med hunden" (jobbar eller studerar som är fallet för de flesta) eller att ha den på dagis? Jag tycker att det handlar mer om vad som passar hunden än att det ena skulle vara mer rätt än det andra.
 
Sv: Saknas i mitt liv

Nej du sa att det inte var rätt mot hunden.



att skaffa en hund för att ha den på hunddagis för att man inte har tid med den tycker ju jag inte är riktigt rätt mot hunden, men bättre än att den får sitta själv hela dagarna.

ska du citera kan du ju ta med hela fakta inte bara vissa delar eftersom det faktiskt ändrar innebörd av min åsikt!
jag har heller inte skrivit att det är skit. visst kan man ha hunden på dagis, men man kan ju planera in hundköpet så att man inte kör den till dagis/dagmatte det första man gör typ utan kanske planera köpet så det passar ihop med en längre ledighet tex semester osv. för hundens skull
men framför allt inte skaffa en hund som behöver mer än vad du kan erbjuda den.
jag har tyvärr bara stött på hundagis som är förvånande att de ens får kallas hunddagis, och därav min inställning till det men det finns säkert många dagis som är superbra.
 
Sv: Saknas i mitt liv

*kl*

Tydligen är jag inte den enda med detta dilemma. Ändå sedan vi var tvungna att avliva vår gammel gubbe i Maj -08 har livet varit vääädligt tomt, speciellt här hemma. Sen har vi ju alla hundarna på djurkliniken där jag är praktikant; personalens hundar. Så visst, jag får spendera mestadels av min tid med vovvar däribland en nu liten tio veckors valp men det är ju knappast samma sak som att ha hund själv. Håller på att bestämma mig för vilken hundras jag ska välja i slutändan som min första *egna* hund men eftersom jag varken flyttat hemifrån än eller har ett jobb så får ju det där med hund vänta ytterligare ett tag. Känns lite hopplöst att kunna få hund och jobb att gå hand i hand i framtiden och åter igen verkar det inte som jag är den enda med det problemet...
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Har träffat en kille från tinder vi började prata ganska omgående och tog varandras snap. Vi bor väldigt nära varann så vi träffades...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
48 846
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hej gänget! Jag är förkyld och har för mkt tid och därför passar jag på att ställa en fråga /göra em tråd 🤣. Som några vet så skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
4 119
Hästmänniskan Jag sålde mina hästar för en och en halv månad sedan. Motivation och intresse hade falnat och oro för deras hälsa (fångbenägna) och...
Svar
8
· Visningar
1 625
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 167
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Återkommande uvi
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp