sälja begagnade saker

Mitrolle

Trådstartare
Hur är marknaden för begagnade hästsaker, köper folk det eller köper alla nytt? (vet ju hur man själv är)
Jag har en del grejer jag funderar på att sälja, tänkte bara kika lite med er här om det är någon som sålt saker och blivit av med dem och sådär, om det finns nån marknad.

Det är främst träns och täcken och sådant det handlar om.

Sv: sälja begagnade saker

Ja, det finns marknad.

Jag kan tänka mig att köpa begagnat och jag har köpt begagnat!

Jag köper begagnat så länge det är helt och rent.
På internet och på begagnatdagar.......jag tycker att det är skitkul!!!!

Eftersom jag har en mycket begränsad budget vad gäller hästprylinköp så "älskar" jag att köpa BRA grejor till BRA priser....

Jag säljer också sånt jag inte använder eller som inte passar...

Jag resonerar såhär, att det ska vara dyyra saker för att jag ska orka jobbet med att sälja dom. Att sälja ett träns för en hundring känns liksom som mer jobb än förtjänst... :p Men ska försöka sälja ett HG träns, en Amerigo gjord och Pessoa senskydd i läder... Måste bara lägga ut dom på annons.. Ooh så jobbigt... :p

Är Hg tränset svart så är jag väääääldgit intresserad :D

Japp, jag har sålt gamla vojlockar, täcken, bett och nån sadelgjord. Står priset i relation till hur begagnade grejjorna är så finns det visst köpare. Hittills har jag bara fått nöjda reaktioner på de saker som levererats, trots förskottsbetalning från köpare som vissa är tveksamma till och allt.

Har själv köpt nåt täcke, en sadel (hämtades, visste vem som ägt den innan), ridbyxor och kanske nåt mera. Om jag är intresserad av att handla beror på pris och om jag kan hämta grejjorna själv.

Jag har sålt flera träns, schabrak, lindor och andra hästprylar på tr*dera :idea:

Har däremot inte köpt ngt begagnat (än)...

Tack för svar!

Då ska jag bara ta och leta upp sakerna, se så de är fräscha och ta kort då! :)

Synd att ingenting är här hemma, sitter med en sträckt rygg idag och har verkligen inte något att göra :(

Synd. Jag är matchningsnörd så jag kan inte blanda brunt och svart, annars hade jag gärna köpt det.

Fast jag har både sålt och köpt av folk här på Buke också...

Någon har sagt den letat efter en viss sak, och om jag har det dom letat efter så har jag erbjudit dom att få köpa saken...och det har dom flesta gjort :)

Likadant har jag frågat om jag får köpa en sak om någon har skrivit att dom har det jag söker...ibland har jag fått köpa saken.. :)

jag hade ute ca 15 auktioner på nätet (gissa var ;) ) div olika saker all var dock helt och rent. Men ändå saker som jag inte vill ha...

Fick ihop 2500:- lagom till jul förra året.

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: MissFideli
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 859
Senast: SaraXX
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 832
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Linjeavel?