Sällskapsspel för två?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare ii-ssa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 735

ii-ssa

Trådstartare
Hej alla bukare!
Står helt still vad man köpa för spel som är roliga och spela 2 stycken.
Har kortlek, yatzy, monopol, sänka skepp ^^
Har ni några tips?

Vem där, fast byt ut gubbarna till något ni gillar, dinosaurier, blommor, karaktärer i en film, you name it!
Backgammon gillas, klassiker! Fia med knuff är ganska kul, schack om en är lagd åt det hållet.
Sen finns det ju en uppsjö av mer moderna spel som funkar på två, Kodama är en favorit här till exempel. Gå in på en spelbutik och fråga!

Stratego.
Men jag slår ett slag för Wingspan! Strategi, fåglar och tur! Går även att spela helt ensam - mot spelet.

Sequence eller touché (samma koncept) är trevligt.
Skip-bo är kul. Vi kör med lite specialregler tror jag, men kul är det!

Liknande trådar

Fritid Inför kommande ledighet skulle jag vilja hitta ett nytt sällskapsspel, så önskar tips på era favoriter 😊 Vi är fyra -sex vuxna som... 2
Svar
28
· Visningar
859
Senast: Enya
·
Relationer Hej, Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i denna situationen och buke brukar ju vara fantastiskt. Ett par gånger om året är vi...
Svar
14
· Visningar
1 231
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
175
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
999
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka