Sällslapshjälp, halvlågnt å veligt

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 680
T

Tican

Igår åkte min ena häst, vilket gör att den andra går ensam. Systern min har två hästar, en gammal travare och en islänning (där ingen av dom rids eller motioneras, och hon tar hand om dom ungefär varannan dag), och travaren är nyligen kastrerad efter 12 år som hingst. För det första var det väldigt smidigt som vi hade det; mina tjejer i en hagen, syrrans killar i en annan hage, helt oberoende av varandra. Och nu när min ena är såld, tänkte jag skaffa en shettis/minishettis som sällskap. :) Det gör också att min 7-åriga lillasyster har en ponny att börja rida lektioner på, eftersom det inte finns någon bra ridskola i närheten... Och däremellan kör jag ponnyn.

Men så pratar jag med min syster, som säger att våran granne (Leslie Desmond, för övrigt :cool:) skulle kunna tänka sig att flytta en av sina hästar hit, som sällskap till min häst, bara för att hon tycker synd om henne.
Ungefär såhär löd konversationen:
Jag sa att jag tycker det är mer praktiskt med en shettis, och det har ju vi alla ställt in oss på.
Hon sa att det var en jävligt dålig idé (jag frågade varför) och att hon redan sagt varför. :smirk:
Jag sa att om det är nån som står för "onödiga" hästar så var det väl hon.
Hon blev arg å gick.

:crazy: Va vi är jobbiga.

Iallafall. Vad ska jag göra?

JAG VILL JU HA SHETTIS! :love: :( :mad:

Vad vore bäst, att ha islänningen å travaren brevid min pålla, vilket vore väldigt osmidigt, eller att köpa shettis, eller snylta på en av Leslies hästar? (Jag tror inte Leslie vet att vi ska göra nåt åt saken snarast, därför hon vill rädda Antica.. :p)

Köpt shettis! Men tills ni hittat en kan ni ju snylta på en av Leslies hästar :p

fattar inte riktigt frågan .. men du har bara en häst i ditt stall nu eller??
Gör det lätt hyr ut boxen å låt din syrras dotter rida på den hästen ni har kvar

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 116
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
3 041
Senast: a1agnlju
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
13 614
Ekonomi & Juridik Jag har ett bete jag hyr, jag står själv för gödning och betesputs (ca 2 ha). Tidigare i sommar sökte jag sällskap till min häst då... 2 3
Svar
57
· Visningar
8 978
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka