Salsafoder--Havrefri!

sassymaddan

Trådstartare
Har tänkt börja med havrefri salsa till min DAM därhemma...

Hon är mycket speciell och kan få för sig saker ibland och vara över:devil: men ibland snäll som ett lamm.

Någon som har erfarenhet av salsan?!

:confused:

Sv: Salsafoder--Havrefri!

jag fodrar med salsa basmix & är helnöjd!! :bow: :) hade en i stallet som fodrade sin heta dam på den havrefria & det fungerade bra.

Jag ger salsafoder till mina islandshästar dock innehåller min havre... det är ett underbart bra foder . Ger tillsammans med ett bra hö en fullständig och bra foderstat. Mycket bättre än krafft enligt mig

ja ett stort + för att det är i sådan underbar müsli form!! :love:

Vars hittar man salsafoder?
Vad är det?
Och vad är det "bra" för?
(jämfört med ex. krafft..)

Ja jag har varit inne o kollat där men dät står de ju inte om de har fungerat på heta/egendomliga damer..:)

kolla hemsidan jag skrev i förra inlägget. där finns information om det & återförsäljare.

nä, det är klart. ;) men på hennes häst i stallet så verkade det fungerar iallafall, har själv aldrig provat det havrefria, har ingen super super mega het häst heller för den delen.

Jag har provat den havrefria nu i vinter på min häst eftersom hon var lite väl busig. Fick dock inte någon direkt effekt på piggheten så det var väl helt enkelt så att hon var uttråkad (vår vinterhage ÄR tyvärr rätt tråkig). Både jag och hästen tyckte dock att det var ett trevligt foder så nu ska jag prova Basvarianten i stället.

Vi använder basmixen till våra fullblod. Bas- innehåller ca 50% havre
Vi är jättenöjda!

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 408
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 477
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 353
Senast: Red_Chili
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 034
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka