Sålt schabrak- hur skicka?

Sv: Sålt schabrak- hur skicka?

Vik ihop det så det blir så litet som möjligt, jag använder mig av gamla papperspåsar att skicka saker i. Vänd ut och in på påsen och lägg i schabraket, försök få ut så mycket luft som möjligt och tejpa ihop.
Kan skickas som stort brev, 44, 55 alt. 77 kronor. beror på hur skrymmande det blir.

jag hugger in lite bara; Kan man som privatperson skicka saker via postförskott när man säljer något genom tex tradera?

Jag gör likadant som Juno, funkar fint :idea:

Ja, du kan skicka som postförskott om du har ett plusgirokonto.
Vill dock utfärda en liten varning: om mottagaren struntar i att lösa ut paketet så får du ju betala både porto och pf-avgift själv. Har hänt mig ett par gånger, inte så kul :mad:

där ser man :o Bra att du sa det. Det är väl iof mest när man vill köpa något själv som det känns bra med postförskott.

Vik ihop det så det blir så litet som möjligt, jag använder mig av gamla papperspåsar att skicka saker i. Vänd ut och in på påsen och lägg i schabraket, försök få ut så mycket luft som möjligt och tejpa ihop.
Kan skickas som stort brev, 44, 55 alt. 77 kronor. beror på hur skrymmande det blir.

Supertips för mig som ska skicka iväg en hel del saker nu!:idea::bow:

En rejäl påse eller en sopsäck som man tejpar tajt omkring ett vikt schabrak fungerar också.

Kanske ska lägga till att det är 8 schabrak det handlar om. :angel: :o

8 schabrak hadde jag skickat som ett litet paket med bussgods.

Kan inte kosta så mycket. skickade en sadel för ett tag sen och det gick på 50 spänn tror jag. Avsevärt mycket dyrare att skicka med posten.

Det som är bra ed bussgods är ju att man kan skicka med efter krav med så att den som köper för betala för att lösa ut paketet.

Oj, billigt. Min sadel skulle gå på 255 att skicka. Fast det är iofs lååång väg.
Hade dock väldans problem med hur jag skulle paketera den! :p

Tror ni att man kan packa ner dem i en sopsäck, tejpa så att det inte blir sladdrigt och skicka med bussgods? :angel:

Ja naturligtvis kan du det. Jag tror inte du tjänar så mycket på att skicka med Bussgods dock.

Fast man brukar väl sällan betala frakten själv när man har sålt något så då spelar det väl inte någon roll! Men billigaste alternativet är väl ändå att föredra.. Brukar ju vara bussgods..

Skillnaden är marginell. De tior man tjänar på att skicka med Bussgods kan jag både ha och mista. Du kan skicka upp till 20 kilo med Posten för 125 spänn. Med Posten kan man dessutom alltid följa sitt paket via kollinumret medan Bussgods läser in sina paket helt godtyckligt och de kan plötsligt vara på vift en vecka utan att nån kan tala om var de finns.

Ska jag skicka ömtåliga eller skrymmande tunga saker föredrar jag Bussgods annars Posten.

Senast ändrad:

Ah, smart. Men jag trodde man kunde spåra via Bussgods också, det kan man alltså inte?

Liknande trådar

Utrustning Vilken är i ert tyckte den bästa - och största - fysiska ridsport/hästbutiken i Sverige? Vill gärna besöka en plats där det doftar... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 491
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 457
Senast: Emuliiaa
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 193
Senast: Görel
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 427
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈