Sålt släp utan ägarbyte

Ägarbytet skedde ju nu och inte före 1:a november så jo, de får betala skatten.

Så du menar att om en bil/släp varit avställd och säljs avställd så är det ändå säljaren som åker på att betala skatten när fordonet sedan ställs på av köparen - oavsett när den ställs på? Det är inte min erfarenhet.
 
Så du menar att om en bil/släp varit avställd och säljs avställd så är det ändå säljaren som åker på att betala skatten när fordonet sedan ställs på av köparen - oavsett när den ställs på? Det är inte min erfarenhet.
Men dom ställde ju av den nyss. Inte då köparen tog hem släpet.
 
Alltså köparen tog ju släpet med sig redan 20/10, men avställningen skedde 19/11 och ägarbytet gick (äntligen!) igenom på pappret 22/11. Skatten ska vara betald senast 30/11.

Skatten behöver bara betalas om släpet ställs på och det är ju knappast erat problem om den är av- eller påställd. Den dagen köparen vill ställa på släpet får denne betala skatten.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 353
Juridik & Ekonomi Jag har mycket liten erfarenhet av att ta lån men nu har sambon och jag stött på så pass mycket patrull i senaste låntagarsvängen att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 008
Senast: Tualma
·
Relationer Skulle vilja höra hur andra tänker kring följande situation. Vi har de senaste 11 åren alltid firat jul hos oss, innan dess firade vi...
18 19 20
Svar
383
· Visningar
32 776
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp