Salta paddocken??

W

werah

Brukar ni salta era paddockar då de fryser? Funkar det? Iså fall håller det eller måste man salta för jämnan? Är det vanligt vägsalt eller? Saltar ni för hand eller hur gör ni?? Skadar det hovarna? Tips?:confused:

Sv: Salta paddocken??

där jag hade hästen innan saltades det både i ridhuset och på ridbanan,dom gjorde det inte för hand iaf..vet inte med vad lr hur ofta de gjorde det...men man skulle iaf skölja av benen efteråt på hästen

Hade tidigare en ridbana som vi saltade vintertid. Man använder vanligt vägsalt, det går åt rätt mycket salt tror det kostade oss ca 6-8000:-/säsong. Man får nämligen salta om varje gång det regnar eller snöar. Vi körde ut det med en kostgödselspridare, men man fick ju ösa i det i spridaren för hand. Sen måste man harva ned det i underlaget - och - man måste salta innan det blir hårt.
Det är alltså dyrt och arbetssamt, men det var ju ett sätt att slippa köra till ridhus på vintern.

Och - vi gjorde inget särskilt med hovarna - de tog ingen som helst skada.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 714
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 489
Senast: Edla
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka