Saluki-vikt

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Happy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 126
H

Happy

Jag har nyss köpt en Salukitik, ganska liten. Ger Royal Canin valpfoder för stora hundar +26 kg. Är det fel?? Läst att dom väger ca 20-30 kg som vuxna...Så nu blev jag osäker! Tips mottages tacksamt! (Ja, kan fråga hennes uppfödare men tänkte kolla här också)

Saluki är ju inte någon speciellt storväxt ras så du behöver nog inte ge henne ett speciellt largefoder.
Om du nyss köpt valp antar jag att du ge valpen samma foder som den är uppfödd på? Det brukar man göra då magar kan vara känsliga för foderbyten.

Jag har gett eller gått över till Royal Canins valpfoder på alla mina valpar - tycker det är ett suveränt valpfoder!

Grattis till din saluki - en underbar ras trots livlig valptid!

Mvh Ishtar (har whippets)

Har gått över försiktigt från det uppfödaren gav... Hon tyckte det var okej att byta! Borde jag ge det för mellanstora hunder tror du? Blev det för stora hundar eftersom dom rek. det till Greyhound, Afghan, och Borzoi (stavas?)...

Jodu, livligt är det så det heter duga!! *phust* ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Idag har jag vart sämsta matten ever känns det som. Jag har vart så sjuk att det vart helt omöjligt för mig att röra mig. Har haft 40... 2
Svar
30
· Visningar
1 846
Senast: lilstar
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
660
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
916
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 933
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka