Saluki-vikt

H

Happy

Jag har nyss köpt en Salukitik, ganska liten. Ger Royal Canin valpfoder för stora hundar +26 kg. Är det fel?? Läst att dom väger ca 20-30 kg som vuxna...Så nu blev jag osäker! Tips mottages tacksamt! (Ja, kan fråga hennes uppfödare men tänkte kolla här också)
 
Saluki är ju inte någon speciellt storväxt ras så du behöver nog inte ge henne ett speciellt largefoder.
Om du nyss köpt valp antar jag att du ge valpen samma foder som den är uppfödd på? Det brukar man göra då magar kan vara känsliga för foderbyten.

Jag har gett eller gått över till Royal Canins valpfoder på alla mina valpar - tycker det är ett suveränt valpfoder!

Grattis till din saluki - en underbar ras trots livlig valptid!

Mvh Ishtar (har whippets)
 
Har gått över försiktigt från det uppfödaren gav... Hon tyckte det var okej att byta! Borde jag ge det för mellanstora hunder tror du? Blev det för stora hundar eftersom dom rek. det till Greyhound, Afghan, och Borzoi (stavas?)...

Jodu, livligt är det så det heter duga!! *phust* ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 455
Senast: Myrten
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 475
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 672
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Skulle vilja höra hur ni hade tänkt gällande fodergiva. Lite bakgrund. Ascot opererade ju bort mjälten den 23 december 2022 pga...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp