Red_Chili

Trådstartare
Ngn här som har en el flera Salukis och kan berätta lite om hur dom är?
Skulle så gärna vilja ha en sen när jag får tid, men vet inte så jättemkt om dom.
 
Sv: Saluki?

Red_Chili skrev:
Ngn här som har en el flera Salukis och kan berätta lite om hur dom är?
Skulle så gärna vilja ha en sen när jag får tid, men vet inte så jättemkt om dom.
Jag har en Salukihane.... :love: :love:
En gång Saluki alltid Saluki....precis som En gång Arabhäst, alltid arabhäst :love:
Men OK, det kräver en del av en som person......
Ljuvliga, intelligenta, snabbfotade, tjuvaktiga, vackra, uthålliga, sunda ....ja...det är MYCKET man kan berätta om denna fantastiska ras...

All tänkbar info finns på Svenska Salukiringens eminenta hemsida:
http://www.saluki.se/

PM:a gärna om det är ngt. speciellt Du vill veta/funderar över!

mvh
Carina på Cesam Arabians


och kikar Du in på min hemsida, gå bl.a. in på Links, och scrolla ner, så finner Du massor av Salukilänkar....
 
Sv: Saluki?

Jag var på en kennel med massor av Salukis för nåt år sen, de var då som jag blev "kär" i dom.
Men, som sagt var, så vill jag veta mer.
 
Sv: Saluki?

Som vinthundsägare (whippet) med många salukiägande vänner tycker jag att de verkar mycket trevliga och eleganta - men som med de flesta vinthundar: att ha dem lösa är inte lätt - jaktinstinkten är STOR.

Vinthundar kan också ofta veta väldigt mycket bäst själva och vara lagom envisa...
Men förstås alldels underbara också - och att se dem springa... eller leka med varandra...

Så länge man är medveten om både för och nackdelar med rasen och är bredd att ta dem så kan det bli ett bra val.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
516
Senast: Myrten
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 016
Senast: Fetaost
·
Fordon Jag och min man funderar lite på om vi ska köpa en mopedbil som komplement till våran bil (minibuss så ingen man gärna kör i stan med)...
Svar
5
· Visningar
556
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Har upptäckt att Tilda har märkliga förhårdnader eller liknande på sina två baktassar. Jag har inte tidigare sett detta, även om hon...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Det här med klädsel
  • Var vill vi bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp