JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
Hästvård
Trådstartare
Trådstartare
just_ellan
Startdatum
Startdatum
12 Maj 2008
Svar
Svar
2
Visningar
Visningar
612
Hej!
Min foderhäst har solexem. Han har ett speciellt "solexemtäcke" och jag tycker det funkar bra än så länge. Men jag undrar om ni har några bra tips på olika salvor som man kan smörja/ tvätta i svansen och manen när exemen är som värst i sommarvärmen?
Vad brukar ni använda till era hästar?
Tacksam för svar
Sv: Salvor...
Finns ett antal trådar om just detta, sök på eksem så får du upp en del.
Till exempel
den här
Sv: Salvor...
Tack!
Hästvård
Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Hästvård
Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Hästvård
Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Hästmänniskan
Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝
Jag är ju...
2
Tandfen utan kontanter
Småbarn Vi körde idag på att tandfen inte har kontanter och swishar föräldrarna :laugh:Det funkade, dottern var nöjd över att få välja något i...
Mirre
Alldeles nyss
Svar: 5
Visningar: 129
Barn
Eurovision 2025
Kultur Antar att det är pga Israel som publiken knappt hörs i år också? Eller är verkligen arenan såpass apatisk under framträdandena? Det ger...
Mkb
2 minuter sedan
Hönstråden II
Lantbruksdjur Nyfikna frågor: Älskar tråden och vet att många av er har hönor av olika raser. Verkar vanligt att ha en tupp, blir det massa...
Kaching
15 minuter sedan
Svar: 1 943
Visningar: 188 459
Djur
Akvarietråden V
Övr. Djur Jag har gurami-yngel! Massvis! Mina fina morrande guramis lät inte massor "bara för att", de har visst lekt också :love:
Red_Chili
27 minuter sedan
Svar: 1 418
Visningar: 42 931
Djur
Kattmat i mousse-form
Övr. Katt Ja, hon hade ett långt, gott liv hos oss. Hon dök upp och flyttade in hos oss (så som katter på landet gör...) hösten 2009 och då var...
ameo
Idag kl 14:16
Svar: 22
Visningar: 821
Katt