Sv: Sambofet

Finns två olika betydelser. Den lite äldre versionen som mer eller mindre säger att man blivit så bekväm i sitt förhållande att man slutar ta hand om sin kropp som man brukade göra. Dvs, inget mer gym, mer godis, osv. Kanske på grund av att man nu fått "napp", och inte tycker att man behöver se perfekt ut längre?

Den lite nyare betydelsen verkar vara att man tar varandra för givet i relationen, och slutar vattna kärleken.

Om det är Eric Amarillo låten du tänker på specifikt, så syftar han på den nyare betydelsen.
 
Sv: Sambofet

Jag och min sambo är sambofeta :D
När vi träffades var vi båda fattiga studenter som mest levde på nudlar, och jag hade fortfarande sviter kvar från ätstörningar i tonåren. Min sambo hade dock överlag ganska svulstiga matvanor från hans barndom då han var så spinkig att han fick dricka grädde, så han hade smak för det feta och söta. Successivt började jag också bli inkörd i den maten, och här är vi nu.. :o Både han och jag har lagt på oss 20 resp 40 kg på 5 år. Inget vidare. Lyckligtvis försöker vi peppa varandra med motion och bättre mat. I perioder går det bra, ibland går det åt skogen.
 
Sv: Sambofet

Jag och min sambo är sambofeta :D
När vi träffades var vi båda fattiga studenter som mest levde på nudlar, och jag hade fortfarande sviter kvar från ätstörningar i tonåren. Min sambo hade dock överlag ganska svulstiga matvanor från hans barndom då han var så spinkig att han fick dricka grädde, så han hade smak för det feta och söta. Successivt började jag också bli inkörd i den maten, och här är vi nu.. :o Både han och jag har lagt på oss 20 resp 40 kg på 5 år. Inget vidare. Lyckligtvis försöker vi peppa varandra med motion och bättre mat. I perioder går det bra, ibland går det åt skogen.

Halvt *Kr*
Jaha det en fet sambo bokstavligt :D
 
Sv: Sambofet

Verkligen :D Jag har gått ner i vikt i perioder men det märks verkligen att man inte är 17 längre, det är extremt lätt att lägga på sig igen. Häromdagen frågade min systerdotter på 3 år om jag skulle ha en bäbis.. Och min sambo som passerat 30 har börjat få en annalkande gubbmage. Eller bullmage som jag säger, för han äter kanelbullar flera gånger i veckan :p
 
Sv: Sambofet

Halvt *Kr*
Jaha det en fet sambo bokstavligt :D

Trevligare ord är än sambofet är trivselkilon;). I min "trakt" betyder det detsamma som flera beskrivit redan. Man blir sambo, äter mer och godare mat ihop, och får några trivselkilon på köpet:p ( hahaha, är nu singel och 12 kilo lättare än då jag var sambo för ett och ett halvt år sedan;) )
 
Sv: Sambofet

Finns två olika betydelser. Den lite äldre versionen som mer eller mindre säger att man blivit så bekväm i sitt förhållande att man slutar ta hand om sin kropp som man brukade göra. Dvs, inget mer gym, mer godis, osv. Kanske på grund av att man nu fått "napp", och inte tycker att man behöver se perfekt ut längre?

Den lite nyare betydelsen verkar vara att man tar varandra för givet i relationen, och slutar vattna kärleken.

Om det är Eric Amarillo låten du tänker på specifikt, så syftar han på den nyare betydelsen.
Nu sa man ju att det skulle bli en sommarplåga med sambofet men jag har bara (tack o lov) hört den en gång i sommar. Den är ganska dålig, inget tempo alls :meh:
 
Sv: Sambofet

Kan det kanske vara att man börjar likna sin sambo? Att man tar efter varandras vanor osv. Som sin sambo? *gissar vilt*
 
Sv: Sambofet

*knapp* jag har fått för mig att vissa ord Gammeln skriver byts ut mot "sambosom" men jag kan missminna mig...
 

Liknande trådar

Fritid Går det att säga om det här är en råttunge eller en mus? Den är i storlek som en vuxen större mus (dvs betydligt mindre än en råtta)...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
3 443
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
551
Senast: Krystalline
·
Mat Ska strax handla till en sallad. I receptet står 2 dl granatäpplekärnor. På ett ungefär hur många granatäpplen behöver jag köpa...
Svar
16
· Visningar
1 259
Senast: tuaphua
·
Hemmet Jag har aldrig lyckats hitta någon fin stjärna till granen. Jag har en som duger, men har aldrig hittat DEN liksom. Allting är liksom...
Svar
7
· Visningar
355
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp