Bukefalos 28 år!

Samma hovslagare- hur länge??

Arabis

Trådstartare
Vill bara göra en liten koll på hur vanligt det är att man har samma hovslagare år ut & år in..
Man hör ofta att folk är missnöjda, hovslagaren kommer inte i tid, är för dyr etc..etc..
Hur länge har ni haft häst, hur länge har ni haft samme hovslagare? Hur är eran hovslagare, ngt att klaga på, extra beröm för??
Själv har jag haft häst i snart 14 år, & haft samme hovslagare senaste 12 åren. Han är underbar. Aldrig problem att komma när han ska, underbar med hästarna. Vet " vad" han gör. Jobbar deltid hos veterinär, känns extra bra.
Så fram med era berättelser nuuu...
* Är nyfiken*
 
Jag har haft häst i 19 år, under den tiden har jag haft samma hovslagare de senaste 14 åren. (oj, det är länge... :eek: )
Jag är ganska nöjd med honom. Innan var jag jättenöjd, men han har haft en lång svacka då han varit stingslig mot hästarna och slarvat lite. Men nu börjar han bli som vanligt igen. Det är sköööönt, då slipper jag byta som jag faktiskt funderade på att göra ett tag.

// Anna
 
Har haft nuvarande hovis i drygt fyra år, sedan jag flyttade hit där jag bor nu. Honom håller jag hårt i, byter inte förrän jag verkligen måste. Har inget att klaga på, visst kundehan ta mindre betalt, men har är värd varenda krona. Vet vad han gör, mycket intresserad och involverad i vidareutbildning, trevlig, punktlig (kommer oftare en kvart för tidigt än en kvart för sent), ja, som sagt, har inget att klaga på.
 
Har inte bytt frivilligt förut utan de har försvunnit.

Även den jag har haft sen jag köpte ponnyn börjar dra ner på verksamheten men han har lovat att fixa vårt stall iaf.
 
ja ni .. skaffa er inte shettis :/ har otroliga problem o hitta en BRA hovslagare som vill sko shettisar, den jag har nu har jag bara för det finns ingen annan, skittrist, när man har ångest inför varje skoning :( men jag söker med ljus o lyckta efter en ny .. en vacker dag kanske .. *hoppas*
 
Har haft häst i 16 år, först en hovslagare i 10år, tills han slutade, den "nya" i 6 år. Den nya byter vi inte ut för allt smör i småland.
 
Jag HAR varit nöjd med min hovslagare. Nu letar jag dock ny, vilket inte är så jättelätt....:crazy:
Hon har varit jättenoga tidigar, men nu blir det mest skit av alltihop :o (elakt men sant). Skulle behöva sko om vina igen, det är tre veckor sen sist...*suck*

Killen som skodde sist på kliniken var jag MER än nöjd med! :bow: Kanonbra!!! Han ville gärna fortsätta sko henne, men jag får inte tag på honom, så jag får leta efter ny tills jag får tag på honom...den som svarar först, liksom ;).

Har haft egen häst sen -99, har alltid haft samma.
 
Jag har två hovslagare.
Den ena har skott åt mig i 16 år och den andra i 8 år.
Inte byter jag särskilt ofta inte.
 
Har haft häst sen '98 och i början hade vi lite olika de första skoningarna innan vi fick en som kunde ta oss fast. Honom hade vi tills förra året då han höjde priset mycket. Vi bytte till en annan, men sedan slutade hon pga barn, och vi fick en ny, och sedan slutade han, men nu har vi den förste tillbaka igen och betalar mer än gärna honom för att få det bra arbete han utför! :bow: Kommer inte byta hovis något mer så länge jag står kvar i stan...
 
Jag har haft en hovslagare då jag bodde hemma ( 2år) men han var aldrig i tid och så var han ganska tråkig.
Den jag har nu har jag haft sedan jag flyttade hemifrån -96, han är bäst och jag vill absolut inte byta ut honom.
 
vi har fått byta ett par gånger pga av hovslagren har varit inkompetent rent utsagt,en annan slutade sko och lite sånt...
den jg har nu har vi hft i två år nu och kommer ALDRIG att byta (känns de som iaf).

Plus till honom,e alltid noga med att berätta vad han gör och varför så att jag förstår,meningen efterom de tar lite tid att se resultat ibland
 
Verkar vara fler än man tror som har samme följeslagare till hovis år ut & år in. Känns bra att veta. Fortsätt gärna rapportera.
Imorgon kommer min hovis & skor!!!
 
Jag har haft egen häst sedan 2001. Jag hade en hovis där jag stod först (första året) och sedan drygt ett år tillbaka har jag en annan hovslagare som jag inte kommer att byta ut. Han kommer jag nog att behålla även om jag själv utbildar mig till hovslagare för han är helt enkelt suverän. Inte nog med att han sköter hovarna bra, han har suverän hand med alla hästar och han är engagerad :bow:
 
Jag har haft pållen i fem år å samma hovslagare sen 01. jag är otroligt nöjd med honom :love:
För det första är han lugn o bestämd mot pållen som är rädd för karlar, sen får han skorna att sitta längre än en vecka :) för det 3:e kommer han när han ska...
Jag håller fast i honom så länge jag kan, billig är han också.
 
Jag har haft samma sedan -98. Han är alltid punktlig, förhållandevis lätt att få tid hos, suverän med "fullblodsfötter" och lugn och bra med hästarna.
Han har blivit lite dyr, men eftersom det funkar så bra skulle jag inte drömma om att byta ut honom.
 
Hästen har haft samma hovslagare i nästan åtta år. Har fungerat suveränt.
 
Hade samma hovslagare i flera år trots att han var sur och grinig mot både mig och hästen. Men det gick att leva med tills han en dag fick ett utbrott på hästen och gav sig till att puckla på min stackars pålle. Ut åkte hovslagaren med en farlig fart :devil: och hästen fick gå med 3 skor ett par dag tills jag fick tag på en annan hovslagare.
Han är underbar :love:. Jag tror att hela världen skulle kunna ramla ner utan att han skulle reagera. Kolugn med hästarna, billig, noggrann och trevlig till på köpet. Den behåller jag så länge jag kan.
 
Låter som den jag hade innan jag hittade min nuvarande. Pållen gillar inte främmande människor o absolut inte karlar :crazy: jag tror pållen missade att hovslagaren var en kvinna men det visste knappt människor heller :angel:.
Iallafall, dem 2 gick inte alls ihop och till slut tog hon hammaren och drog skaftet utmed ryggraden :mad: he'.-fkiu-.jävl.-ldj skit :devil:*yttrade jag*
Att hon fortfarande har kunder är konstigt för jag har inte hört någon säga något gott om henne.
det var sista gången hon verkade pållen.
 
Hade en hovslagare som aldrig höll tiden eller kom när han lovade. Skodde inte så bra för den delen i heller. Det resulterade i att min häst gick utan sko på vänster fram i ca 1½ månad :cry: innan jag lyckades få tag på en ny hovslagare. Och den "nya" hovslagaren har jag snart haft i 3 år. Han är nogrann, håller alltid tiderna, super go och snäll mot hästen, berättar om hovarna och ger en tips och råd. :bump: Han gör även sjukbeslag på hästar som har problem med hovarna. :) Sen jag byttade hovslagare till den jag har nu så har min häst aldrig haft problem med tappsko eller balltramp. Denna hovslagare bytar jag inte bort. :bow:
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
475
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 083
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 016
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp