Sammetstäcken?

Centaur

Trådstartare
Jättesnygga, men hur ser dom ut efter ett tag? Efter tvätt till exempel? Lika snyggt eller rufsigt och fult? Hur blir dom om man har dom under andra täcken? :confused:
 
Ingen aning, men jämför med kläder av sammet så tar de inte stryk av tvätt, så förutsatt att det är bra kvalitet på sammeten i täckena så kommer det inte bli sämre av tvätt. Samma sak som med fleece skulle jag tro. DÅLIG kvalitet på fleecen och den blir noppig och ful efter tvätt - bra kvalitet och den är lika fin efter tvätt.

Däremot är nog andra täcken över sammetstäcken ingen hit..
 
Har inga sammetstäcken, men ett par sammets shabrak. Dom har jag ju tvättat en hel del i maskin. På 40 grader och dom är då lika fina ännu. :)
 
precis ett sånt jag vill ha :D
är det tjockt som det ser ut på bilden, eller hur är det? bra kvalité?
 

Liknande trådar

Utrustning Har precis skaffat en Kemnevall Theia och den har mer framskurna kåpor än jag är van vid på dressyrsadlar. Mina Mattes dressyrschabrak...
Svar
2
· Visningar
264
Senast: peperoni2
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
468
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
835
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
643
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp