Finns det någon håruppsamlare för tvättmaskin som funkar?

Cattis_E

Trådstartare
Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten?

Finns det verkligen någon sådan lösning som hjälper mer än mariginellt?
Mina kläder ser snart ut som katten.

Har ni några andra knep, mer än det uppenbara, städa mer, borsta katterna, borsta av kläderna innan tvätt, användning osv?

Min mamma frågade om jag tvättade med sköljmedel, vilket jag inte gjort på ett bra tag.
Hon menade att hennes kläder inte drog åt sig hår fullt lika lätt med sköljmedel, och när hon sa det insåg jag att det kanske kan ligga något i det.

Jag behöver alla tricks som kan erbjudas.
Skumtvättlappar och tvättsvamp har jag provat, fungerade inte alls tyckte jag.
 
Jag köpte några bollar med kardborre på. De funkar hyfsat, åtminstone för att fånga mitt hår.

Annars följer jag tråden med stort intresse!
 
Jag köpte några bollar med kardborre på. De funkar hyfsat, åtminstone för att fånga mitt hår.

Annars följer jag tråden med stort intresse!
Ja, kardborre låter rimligt att det kan fånga lite. Men fastnar de inte i kläderna?
och sen ska man rensa kardborrar om man ska kunna återanvända antar jag?
Eller var de engångs?
 
Ja, kardborre låter rimligt att det kan fånga lite. Men fastnar de inte i kläderna?
och sen ska man rensa kardborrar om man ska kunna återanvända antar jag?
Eller var de engångs?
De Ska gå att rensa, men vette sjutton hur. Mitt hår trasslar in sig i dem..

Nä, jag upplever inte att de fastnar i kläderna. Däremot försvinner de gärna bland lakan och tröjor.. jag hade sex, nu hittar jag bara fyra.
 
De Ska gå att rensa, men vette sjutton hur. Mitt hår trasslar in sig i dem..

Nä, jag upplever inte att de fastnar i kläderna. Däremot försvinner de gärna bland lakan och tröjor.. jag hade sex, nu hittar jag bara fyra.
Rensa kardborrar är ju hopplöst tycker jag.
Hur många har man inte stått och försökt rensa på benskydd och schabrak till hästen. Jag brukar ge upp när de funkar hyggligt igen, men långt ifrån innan allt hår är borta...
 
Rensa kardborrar är ju hopplöst tycker jag.
Hur många har man inte stått och försökt rensa på benskydd och schabrak till hästen. Jag brukar ge upp när de funkar hyggligt igen, men långt ifrån innan allt hår är borta...
Precis, helt hopplöst. Så nu hoppas jag att andra hittar in i tråden med lite nya tips! :D
 
För hästhår fungerar det hyffsat för mig att slänga in ett par tvättsvampar eller tvättlappar(skum varianten). Håller dock inte så länge och blir ju slöseri tillslut. Kör mest när jag klippt hästar eller är enormt hårig.
 
För hästhår fungerar det hyffsat för mig att slänga in ett par tvättsvampar eller tvättlappar(skum varianten). Håller dock inte så länge och blir ju slöseri tillslut. Kör mest när jag klippt hästar eller är enormt hårig.
Tycker tyvärr inte det funkat på katthåren här.
 
Rensa kardborrar är ju hopplöst tycker jag.
Hur många har man inte stått och försökt rensa på benskydd och schabrak till hästen. Jag brukar ge upp när de funkar hyggligt igen, men långt ifrån innan allt hår är borta...
Funns speciella rengöringsborstar till kardborre. Städerskor har det till sina mopphuvuden.
 
Funns speciella rengöringsborstar till kardborre. Städerskor har det till sina mopphuvuden.
Får leta lite var man hittar dem. Kan vara bra att ha.

Under tiden hoppas jag fortfarande på tips om fler produkter eller andra knepnför att fånga lite hår.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ibland går det himla fort för mig att normalisera och finna mig i situationer… Snart tre veckor sedan mitt vatten blev dåligt så fick...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Albatross
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 277
Senast: Whirlie
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 784
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp