Sänkläder till växasäng

jerseyko

Trådstartare
Vad har ni för något till era barn?

Rasmus ska få flytta över till växasäng nu när han blir 2, får det i present från oss.

Den är 80 bred och 130 lång.
Lakan finns det ju att köpa i den storleken, men hur har ni gjort med täcke och kudde? Kört samma som i spjälsängen eller köpt större? Ett 150*200 cm täcke känns som det kommer bli skitstort i en så liten säng.

Sv: Sänkläder till växasäng

Vad har ni för något till era barn?

Rasmus ska få flytta över till växasäng nu när han blir 2, får det i present från oss.

Den är 80 bred och 130 lång.
Lakan finns det ju att köpa i den storleken, men hur har ni gjort med täcke och kudde? Kört samma som i spjälsängen eller köpt större? Ett 150*200 cm täcke känns som det kommer bli skitstort i en så liten säng.

Täcket som Alexander har i sin växasäng är ca 130*100 cm, mätte nu och han sover så det var svårt att mäta exakt. :D
Kudde har han en vuxenkudde.

Hans säng är smalare än Rasmus säng, 65 cm bred och just nu 150 cm lång.

Lät ju jättesmidigt, ett 200 täcke blir ju jättelångt och han blir väl helt vilse i täcket när han vaknar på morgonen ;)

Trodde de bara fanns typ pytte till spjälsängen och sen "vuxen" storlek. Kudde får han en stor.

Köpte täcket på jysk, kollade deras hemsida nu och de har 3 olika juniortäcken. 115*130 cm är de visst, mätte nog lite slarvigt. Det som är dumt med vuxenkudde är att örngottet som är med när man köper påslakanset i juniorstorlek är för litet för kudden, så man får ta ett som inte hör ihop med påslakanet. Tråkigt tycker Alexander som vill ha blixten på kudden oxå..

Ska spana in där på en gång :) Kanske han redan har ett 115*130 täcke liggandes *hrm*

Får jag spinna på och fråga, vad har man för madrass i en växa-säng?
Vi har bytt till en växa-säng som är makens gamla.
Nu har vi den helt ihopskjuten och då är spjälsängs-madrassen lagom stor.
Men snart måste vi nog börja dra ut den en liten bit - hur gör jag då :confused: frågar en helt novis :o

Får jag spinna på och fråga, vad har man för madrass i en växa-säng?
Vi har bytt till en växa-säng som är makens gamla.
Nu har vi den helt ihopskjuten och då är spjälsängs-madrassen lagom stor.
Men snart måste vi nog börja dra ut den en liten bit - hur gör jag då :confused: frågar en helt novis :o

Jag köpte en vanlig skumgummimadrass när vi drog ut sängen och skarvade med den han redan hade.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 562
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 071
Hundhälsa Hittade ingen passande tråd, bara lite löst om foder i en del. Vår ena hund (Dobermann) har uppenbara problem att sätta vinterpäls... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 426
Senast: SusieQ
·
Hästmänniskan Hej - jag behöver hjälp! Letade länge och väl efter vart jag skulle posta det här - men hittade inget. Jag blir så frustrerad och arg... 2
Svar
26
· Visningar
6 222
Senast: Maqurell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka