Sår där sadlen ligger

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare _Emma_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 011
E

_Emma_

Hejsan,

Nu har min häst kommit hem från inridningen.
Upptäckte då att hon fått skorv/sår precis där sadlen ligger..
Någon som kanske vet vad det kan vara för någonting ?
Kan det vara att sadlen legat fel,tryck/skav,smuts ?
Vill ju sätta i gång nu med henne här hemma så hoppas inte att det är något allvarligt ..Så jag inte kan rida henne..

Sökte efter det men hittade inget,dålig på att söka med..

Sv: Sår där sadlen ligger

Är det små sårskorpor som du kan pilla bort, i sadelläge? Om så, kan det handla om sk regnskorv och inte sadeltryck. Oavsett vet jag inte om något är bättre än det andra, utom att sadeltryck kan läka fortare än regnskållor.

Sv: Sår där sadlen ligger

Är det små sårskorpor som du kan pilla bort, i sadelläge? Om så, kan det handla om sk regnskorv och inte sadeltryck. Oavsett vet jag inte om något är bättre än det andra, utom att sadeltryck kan läka fortare än regnskållor.

Ja precis det är som skåpor man kan pilla bort..
Men ska man smörja med någon salva..tex mjukgörande ?

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 107
Senast: Cactus
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 363
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 391
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som... 2 3
Svar
51
· Visningar
9 019
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka