Bukefalos 28 år!

Sår efter fästing

Koltinna

Trådstartare
Min ena katt hade en fästing som vi tog bort i förra veckan. Efter ett par dagar hade katten kliat bort allt hår på ett ställe som är stort som en 50-öring och det var lite blodigt, så vi smörjde med lite jordopax. Nu ett par dagar senare har det inte gått över. Det är lite rött och lite blodigt och nu har det blivit en svullnad som ser ut som en liten böld.
Vad kan jag göra åt detta? Är det veterinären som gäller eller kan man avvakta?
Vill helst inte rusa iväg till vet. i onödan!
 
Sv: Sår efter fästing

Bättre att besöka veterinären en gång för mycket än en gång för lite. Jag tycker det där utan tvekan låter som något veterinären borde titta på.
 
Sv: Sår efter fästing

Jag tycker att man iaf kan höra av sig till veterinären för rådgivning och sen ta ett beslut där. Eftersom det låter som om det är infekterat och det kanske är så illa att det behövs medicin för det. Förhoppningsvis är det inte så illa men det är ju alltid säkrats att iaf höra av sig och kolla vad dem tycker. =)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp