Sarm Hippique stövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Vonkan85
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 920
V

Vonkan85

Jag ska köpa nya läderstövlar nu när jag äntligen fått ett riktigt jobb med hyfsad lön ;) Jag har kikat runt lite och hittade här i stan ett par Sarm Hippique för 2900:-. Undrar hur kvaliteten är på dem, dragkedjan och så? De var ju inte så dyra, men jag vill ändå att de ska hålla ett tag eftersom de ändå är en del pengar.
Mina ben är mätta till 46 cm, men de som passar i fot och vidd är bara 45 cm höga. Sjunker dom ihop mycket efter en tids användning?

Tacksam för svar :)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sarm Hippique stövlar

Ja, dom sjunker 1-2 cm. Men du ska ju inte ha för höga heller, för då viker dom sig på baksidan av vaden (om du förstår vad jag menar...högst upp vid knäet fast bakom knät...)
Kände en tjej som köpte ett par Sergio Grasso som kostade 5 å 5 å hon kunde inte gå i dom för dom var så höga, så dom vek sig.. Fan va fult det var.... Bortkastade pengar... (märket är ju bra, don't get me wrong, men att det skulle bli så med hennes...)

Jo, jag förstår vad du menar, svårt det där. Jag får fundera lite och kika i någon mer affär innan jag bestämmer mig...

Det är inte lätt med stövlar.
Ingdams har ett par som heter M. Decima med MJUKT skaft.
Jättefina och finns i många olika valmöjligheter. Längd o bredd! :)

Har du sånna själv? Jag tycker dom är görsnygga, men ger dom ngt stöd eftersom de är så mjuka??

jag har sånna.
jag hade iaf hoppats att dom skulle vara bättre.
dragkedjan har gått sönder 2 grr å lädret på hälen runt dragkedjan har blivit jätteslitet fast jag nästan bara använt dom på tävling (ej senaste året) och på träning ibland. där har lädret typ gått upp å blivit "fnasigt".. dom sjunker inte så mkt.

Jag har ett par Sarm Hippique med snörning och dragkedja. Köpte dem för drygt 2 år sedan men har inte använt dem så mycket, kanske 20 ggr, men jag är nöjd med dem. Mina har knappt sjunkit alls och de ser fortfarande nya ut. De är sköna att rida i men jag får grymma blåsor på hälarna om jag går en stund i dem. Men det kan ju vara mina fötter det är fel på ;)

Jag är hoppryttare, därför vill jag ha med snörning och dragkedja :) Jag ska kika på dem på Ingdams, är lite osäker på grund av skafthöjden på Sarm. Jag har också hört att dragkedjan lätt går sönder, men så kanske det är med alla :confused:

Hittade dom här på internet också: http://www.ryttargarden.com/shop/sh.../show_category.asp?category=25&subcategory=22 Såg snygga ut och var halva priset, men svårt när man inte får känna och klämma på dem.

dom på bilden såg väldigt hårda å mer plastiga ut .. :s
sarm hippique stövlarna e mkt snyggare=) dessutom va de ju ett bra pris du hittade på dom, de brukar ju va mkt dyrare

Jag håller med om att sarm ser snyggare ut och dessutom ringde jag nu och de fanns ändå inte i min vidd. Var det alltså billigt? Jag som tycker att allt i den affären är så dyrt, men kanske inte stövlarna :smirk:

dom brukar kosta runt 3500 tror ja i vanliga fall=)

Ok, då var det ett bra pris jag hittade då :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka