Charlotte1975

Trådstartare
För 2 veckor sedan snubblade min häst i hagen och skrapade upp ett framknä ganksa ordentligt. Inte speciellt djupt, men dock ett stort sår framme på knät. Var ganska svullen och halt första dagen, och ringde veterinär. Ingen feber. Fick utskrivet Metacam och skrittade honom för hand i en vecka. Gick ute som vanligt i hagen, där han busade runt precis som vanligt. Har haft såret lindat nattetid och även ute i hagen så att det inte ska gå upp igen. Har försökt att lufta det så mkt som möjligt när jag varit i stallet, men inte vågat ha det olindat annars. Sen i måndags har jag ridit lite grann och han har inte varit halt och svullen. Men när jag lindar honom innan ridning och ska gå ut i stallet, så kan man se hur han tycker att det stramar och han "stapplar" några steg, men sen är det som om han glömmer bort det. Ska använda senskydd istället så att såret får vara fritt istället. Han är ju inte halt vid ridning men ändå känns det lite taskigt. Vad säger ni ? :confused: Kan lägga till att det är en ganksa känslig herre när det gäller småsår. Jag har nog bland de största medecin lådan man kan tänka sig, eftersom att han ofta är klumpig och gör sig illa.:crazy: Vad säger ni ska jag fortsätta rida lite lugnt ?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 153
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid... 2
Svar
21
· Visningar
2 709
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 820
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 605
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vad ska jag välja?
  • Hästfärg