Sårvård på knepigt ställe!

finapina

Trådstartare
Hej, tips efterlyses snabbt! Hästen har fått sår på insidan av bakbenet; högt upp! Hur tusan ska jag lägga om det? Går inte att polstra och lägga linda så högt upp runt hela hästbenet?!? Rekommendationen är sårhonung och anti-bakteriell kompress på. Men hur ska det hålla, måste få ngt runt/på????
 
Vi är väldigt eniga om snögg allihop. Deras animal poster räddade mig när shettisen hade ett sår några centimeter under arnbågen...
Körde kompress, snögg och flexlinda och det satt jättebra.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: MissFideli
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 953
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 472
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp