Sätes-storlek griffin

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Chebban98
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 659
C

Chebban98

Är på jakt efter en griffinsadel. T4 dressyr den nya modellen,
undrar bara om jag ska ha 16,5" eller 17,5" i sitsen? :confused:
Jag har haft både 16,5 och 17 i sadlarna och sitter bra. Hästen är ett varmblod med mellanlång rygg. är rädd att 17,5 sadeln blir för lång att man hamnar bak i den?! Om man har mindre storlek så kanske man hamnar mer rätt? Eller? Snurrig tråd såhär på kvällskvisten :p

Helt enkelt; om man får plats bra i en 16,5", ska man köra på de då? eller är dem små i storlekarna?

Sv: Sätes-storlek griffin

Varmblod brukar ju ha raka ryggar och nya T4 är ju mer svängda...

Jag har 16,5 i de flesta märken, men i Griffin så kändes den väldigt liten, likväl som 17" är stor i sätet.

Sv: Sätes-storlek griffin

Är på jakt efter en griffinsadel. T4 dressyr den nya modellen,
undrar bara om jag ska ha 16,5" eller 17,5" i sitsen? :confused:
Jag har haft både 16,5 och 17 i sadlarna och sitter bra. Hästen är ett varmblod med mellanlång rygg. är rädd att 17,5 sadeln blir för lång att man hamnar bak i den?! Om man har mindre storlek så kanske man hamnar mer rätt? Eller? Snurrig tråd såhär på kvällskvisten :p

Helt enkelt; om man får plats bra i en 16,5", ska man köra på de då? eller är dem små i storlekarna?

Griffin dressyr T4 finns bara i 17" eller 17,5"

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 757
Senast: Oknytt
·
Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
3 357
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 311
Senast: Tossa90
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 838
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31