Sätta dragkedja på läderridstövlarna?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mildis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 946
M

Mildis

Hej!

Jag har ett par Königs ridstövlar som jag köpte begangnade för 500 kr :love: :d :banana: men det som är nackdelen är att det är så träligt när man ska få av sig dem, det finns ju ingen dragkedja på dem och jag tycker det gör så j*dra ont när jag ska dra av dem. Är det någon mer än jag ska har sådana ridstövlar utan dragkedja? Har ni tips? Kan man göra något åt det? Sätta dragkedja?

Så här ser de ut:
i257480598_99331.jpg

// Matilda

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sätta dragkedja på läderridstövlarna?

Kan tyvärr inte se bilden. Men min mamma satte dragkedja på sina Cavallostövlar, 500 kr betalade hos hos en sadelmakare.

Jag har satt dragkedja på mina Cavallo ridstövlar, betalade 500:-. Mina stövlar var lite trånga i skaftet (köpte dom för massa år sedan) och nu passar dom perfekt. :)

sätt dragkedja, gå till skomakaren och se vad han säger.

brukar bli bra.

annars kanske du kan lästa ut dom.

Okej! En sadelmakare ska snart komma till mig och kolla min sadel, akn alltid fråga henne då om att sätta dragkedja på dem.

Ja det blev jättebra! Hon satte bara in dragkedja halva vägen. Men det vart iaf bra. Fast det var 10 år sen hon gjorde det nu, hon änvänder fortfarande stövlarna och det var nu som dragkedjan gick sönder ;)

Om man lästar stövlarna blir de ju större i vaderna, TS har ju svårt att få av sig dem, blir nog inte så jätteskönt med vidare stövlar förutom när TS ska ta av dem.

Om man lästar stövlarna blir de ju större i vaderna, TS har ju svårt att få av sig dem, blir nog inte så jätteskönt med vidare stövlar förutom när TS ska ta av dem.

Nee precis för det är just i vristen som är värst... :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Ceta
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 530
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka