Sätta fast spänne?

miiiiiiia

Trådstartare
Har ett fleecetäcke med hals till hästen som används ibland, men för att stänga det sitter bara tryckknappar, nogot som inte håller sig stängt så värst länge om han rör på sig:mad:

Så jag har köpt sådana här:
http://www.hasttema.se/butik/product_info.php?products_id=1857&osCsid=9a9dc77d3fe7341f31d9061fd7daa4aa
Men hur tusan ska jag fäste detta snyggt? Täcket är rött, men några år gamalt så det är inte klarrött längre, ska jag leta som en blå efter ett rött band eller ska man ta ett svart:confused: Hur fäster man det snyggast och bäst?

Senast ändrad:
Sv: Sätta fast spänne?

ta ett brett nylonband och trä igenom så bandet ligger dubbelt och sy fast runt om och med ett X rakt över så sitter det bra.

färg kan bara du bestämma :p personligen så tar jag det som blir det billigaste bandet ^_^

Haha, visst är det så, men jag vill ju ha smakråd!! Blir ju som att leta efter nål i en höstack om jag ska hitta ett i samma röda nyans! Men lite kan man ju allt leta! Ingen som har tips på vart dom har sånt?

Hade kört på svart, då kan täcket byta färg hur mycket det vill utan att det ser konstigt ut.

Har tänkt så med, för det lär ju blekas annorlunda med tanke på att de är "olika" material! Men vart hittar man sånt här, är det bara att gå in i nån tygaffär eller liknande?

Jag hade samma problem. Men jag sydde ihop istället för att sätta på spännen, och det fungerar perfekt. Fast det förutsätter ju att hästen accepterar att man trär på täcket över huvudet. :p

Satan va smart! Jag ska testa att trä det över huvudet på honom ikväll!! Tack för tipset, att jag inte tänkte på det, har ju tittat på hela fleecetäcken å funderat på att köpa men inte tänkt tanken att man kan sy om detta!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka